S digitalizáciou sa spája množstvo vecí. Čoraz častejšie sa objavujú najmä predpovede, že to bude mať negatívny vplyv na pracovný a osobný rozvoj zamestnancov tovární. Zároveň má nesmierne pozitívny vplyv na pracovné prostredie budúcnosti a rozšírená realita je toho typickým príkladom.
Obohatenie pracovného prostredia budúcnosti
Digitálne technológie ako rozšírená realita sú navrhnuté tak, aby ľuďom poskytovali dlhodobú inteligentnú pomoc pri ich činnostiach. Preto sa čoskoro stanú nenahraditeľnou súčasťou moderného pracovného prostredia.
Samotná rozšírená realita má mnoho širokých oblastí použitia: Jej najväčším prínosom je vizuálna podpora, ktorú poskytuje pri montážnych procesoch a pri neskoršej prezentácii produktov v reálnom svete. Tým sa dá ľahšie predchádzať chybám a zvyšuje sa kvalita produktov.
Výhody pre vás
-
Kontextová vizuálna podpora
činností pri údržbe, opravách a montáži -
Úspora času
odstránením zdĺhavého hľadania informácií -
Úspora nákladov
obmedzením výdavkov na školenie a fyzickú dokumentáciu -
Vyhýbanie sa chybám a zlepšená kvalita
prostredníctvom vizuálneho monitorovania pracovných krokov -
Globálna dostupnosť
odborníkov prostredníctvom vzdialených systémov založených na AR
Prezentácie produktov pomocou rozšírenej reality
Ako budúci produkt ovplyvní vaše životné prostredie? Ako a kde sa dá dokonale integrovať do vášho procesu? Vďaka prezentáciám produktov na základe AR, digitálne dvojičky umožňujú používateľom vizualizovať produkty v ich budúcom prostredí v skutočnom svete. Táto zmiešaná realita pomáha zákazníkom a užívateľom lepšie si predstaviť, ako sa nové produkty používajú.
Riadené pokyny – pokyny na požiadanie
Video se nahrává...
Rozšírená realita v Industry 4.0 podporuje vizualizáciu montážnych krokov
Pomocou prenosných systémov a inteligentných okuliarov využívame možnosti rozšírenej reality na pomoc pracovníkom už v ranom štádiu – a dokonca už pri oboznamovaní sa. Tu uvádzame potrebné informácie, predmety na inštaláciu alebo pracovné kroky spôsobom, ktorý je kontextovo vhodný pre zariadenie, ktoré sa má zostaviť. Pomocou digitálnej integrácie údajov o produkte vygenerujeme digitálne dvojča zložené z digitálnych komponentov, ktoré sa v montážnej sekvencii skladajú do hotového produktu. Zamestnávateľ tak v prostredí rozšírenej reality vidí, čo, kde a ako má nainštalovať v reálnom živote a ako má produkt vyzerať – zamestnanec tak môže pravidelne kontrolovať výsledok v cykle kontroly kvality.
Prostredníctvom HoloLens napríklad poskytujeme montážnym pracovníkom dôležité kontextové informácie o ďalšom kroku v danom pracovnom procese. Ovládanie gestami a hlasom je možné použiť na potvrdenie jednotlivých krokov v procese a spustenie ďalšieho.
To však nie je jediná podpora, ktorú poskytujeme počas procesu zostavovania. Pomocou tabletov nainštalovaných na našich asistentoch montáže umožňujeme technikom vizualizovať údaje o objednávkach a súčiastkach, ktoré sa majú namontovať. Technici ich môžu použiť aj na prezeranie montážnych videí, napr. pre špeciálne návrhy.
Technici vyberajú potrebné diely, ako sú ozubené kolesá a hriadele, z príslušných oddelení vo svojej montážnej bunke. Aby boli vždy použité správne jednotlivé diely, asistent montáže komunikuje s regálovým systémom a Pick-by-Light zvýrazní pracovníkovi zodpovedajúcu priehradku. Po vybratí dielu potvrdia dokončenie úkonu odberu na priehradke regálu.
Vzhľadom na to, že v montážnej bunke je možné vytvoriť stovky návrhov a pracovníci môžu počas špičiek v objeme objednávok „skákať“ z bunky do bunky, významne to zjednodušuje prácu, keďže sa na prvý pohľad nedá rozoznať, koľko zubov má požadované ozubené koleso. 120, 125 alebo 140?
Informácie poskytujú podporu – úplný prehľad
V digitálnej továrni budúcnosti bude poskytovanie informácií ľuďom poskytovať optimálnu podporu. Tu: Návod na montáž a údaje objednávky pre montáž meničov MOVI‑C®pod napätím.
Vzdialená pomoc – globálne prepojená
Vzdialená pomoc sprístupňuje odborníkov na celom svete, čo umožňuje okamžité vykonanie analýz a prijatie opatrení. Pri vzdialenej pomoci je prenos videa vylepšený o virtuálny obsah. Pomáha a uľahčuje komunikáciu medzi servisným technikom na mieste a odborníkmi SEW-EURODRIVE.
KONTAKT
Sme tu pre Vás!
Potrebujete poradiť s konkrétnou aplikáciou? Stačí, ak nám pošlete správu s vašimi otázkami.
Kontaktujte nás