Použitie v lodnom zdvíhadle Scharnebeck

  • Silné momenty v lodnom zdvíhadle Scharnebeck

    Silné momenty

    Naše priemyselné prevodovky a motory v akcii na lodnom zdvíhadle Scharnebeck

Po viac ako 35 rokoch prevádzky bola v lodnom zdvíhadle Scharnebeck pri Lüneburgu vymenená pohonná technika. Dodali sme sem motory a priemyselné prevodovky z nášho jemne odstupňovaného sortimentu. Čo je na tom výnimočné: Ide o štandardné prevodovky, ktoré sme konštrukčne upravili na toto použitie.

Modernizácia so zvýšením výkonu

Viac ako 35 rokov prevádzky si lodný výťah v Lüneburgu vyžadoval renováciu vrátane novej technológie pohonu ťažkých brán.
Lodný výťah Scharnebeck

Video se nahrává...

Viac ako 35 rokov prevádzky si lodný výťah v Lüneburgu vyžadoval renováciu vrátane novej technológie pohonu ťažkých brán.

Najväčšie lodné zdvíhadlo na svete Scharnebeck na Labe má dva vedľa seba ležiace prieplavy, v ktorých sa nezávisle od seba pohybujú hore a dole dva lodné žľaby. Majú dĺžku 100 m a šírku 12 m, pri hĺbke vody asi 3,4 m. zdvíhajú tonáže v pravom slova zmysle, pretože celková hmotnosť pohyblivých častí žľabu vrátane vody robí 11 800 ton – toľko ako 14 kompletných vlakov ICE po 16 vagónoch. Zdvíhacie, resp. spúšťacie pohyby trvajú každý asi tri minúty. Celkový čas transferu – vrátane nájazdu a výjazdu – predstavuje približne 15 minút na jednu loď. Žľaby uzatvárajú predné a zadné sekčné vráta. Každá z týchto zdvižných brán je zdvíhaná dvoma samostatne poháňanými článkovými reťazami, ktoré sa pohybujú vľavo a vpravo pozdĺž strojovne.

Elektromechanická pohonná technika brán pochádza zo začiatku 70. rokov. Tvorí ju trojfázový asynchrónny motor, bubnová brzda a priemyselná prevodovka, ktorá je mechanicky spojená s druhou priemyselnou prevodovkou. Bola vykonaná generálna oprava viac ako 35 rokov starého zariadenia, aby bola zaručená jeho bezpečnosť a použiteľnosť.

Prianím zákazníka bolo vymeniť kompletnú pohonnú techniku. V súvislosti s touto modernizáciou sa mal tiež zvýšiť krútiaci moment a výkon pohonov. Namiesto doterajšieho inštalovaného výkonu 55 kW mali nové motory dodať 75 kW. Tiež menovitý krútiaci moment prevodovky sa mal zvýšiť z doterajších 80 kNm na 130 kNm.

Ako hlavný pohon sa teraz používa náš trojfázový motor 75 kW DVE280 S4. Pomocou spojky je spojený s našou priemyselnou prevodovkou X4KS230. Má tri stupne tvorené čelným súkolesím a vstupný stupeň tvorený kužeľovými kolesami.

S inštalovanou pohonnou jednotkou zákazník získa maximálne štandardizovaný pohon, ktorý bude spoľahlivo pracovať niekoľko rokov a pre ktorý budú pri prípadnom servisnom zásahu rýchlo a bez problému k dispozícii náhradné diely.

Zachovať základnú štruktúru systému
Ekonomické riešenie pre vysokú spoľahlivosť procesov

Požiadavka zákazníka

Zákazník požadoval zachovať základnú štruktúru systému. Mechanické spojenie oboch pohonov brán reťazmi bolo k dispozícii už pri predchádzajúcom vyhotovení a malo podľa vôle zákazníka takto zostať.

Naše riešenia

Aby sme mohli túto požiadavku splniť, bolo potrebné vytvoriť mechanické spojenie hlavnej prevodovky s druhou hlavnou prevodovkou. Na základe štandardnej priemyselnej prevodovky typového radu X4 sme vyrobili modifikáciu na tento účel.

Nadviazanie kontaktu k referencii Lodné zdvíhadlo

Sme tu pre Vás!

Máte konkrétnu aplikáciu a chceli by ste od nás poradiť? Pošlite nám správu so svojimi otázkami.

Kontaktujte nás
Viac informácií
Viac ako 35 rokov prevádzky spôsobilo, že lodný výťah Lüneburg potreboval renováciu, vrátane novej technológie pohonu pre vysokovýkonné brány – dodáva SEW-EURODRIVE.
Aplikácie SEW 17: Dodatočná montáž pohonov v lodnom výťahu

Video se nahrává...

Viac ako 35 rokov prevádzky spôsobilo, že lodný výťah Lüneburg potreboval renováciu, vrátane novej technológie pohonu pre vysokovýkonné brány – dodáva SEW-EURODRIVE.

Lodné zdvíhadlo Scharnebeck

11800 t hore na hornú trasu. Tieto impozantné výkonnostné údaje boli realizované na lodnom zdvíhadle Lüneburg. Získajte viac informácií.

Na stiahnutie

Servis

Naposledy navštívené