Naše priemyselné prevodovky a motory v akcii na lodnom zdvíhadle Scharnebeck
Po viac ako 35 rokoch prevádzky bola v lodnom zdvíhadle Scharnebeck pri Lüneburgu vymenená pohonná technika. Dodali sme sem motory a priemyselné prevodovky z nášho jemne odstupňovaného sortimentu. Čo je na tom výnimočné: Ide o štandardné prevodovky, ktoré sme konštrukčne upravili na toto použitie.
Modernizácia so zvýšením výkonu
Lodný výťah Scharnebeck
Video se nahrává...
Viac ako 35 rokov prevádzky si lodný výťah v Lüneburgu vyžadoval renováciu vrátane novej technológie pohonu ťažkých brán.
Najväčšie lodné zdvíhadlo na svete Scharnebeck na Labe má dva vedľa seba ležiace prieplavy, v ktorých sa nezávisle od seba pohybujú hore a dole dva lodné žľaby. Majú dĺžku 100 m a šírku 12 m, pri hĺbke vody asi 3,4 m. zdvíhajú tonáže v pravom slova zmysle, pretože celková hmotnosť pohyblivých častí žľabu vrátane vody robí 11 800 ton – toľko ako 14 kompletných vlakov ICE po 16 vagónoch. Zdvíhacie, resp. spúšťacie pohyby trvajú každý asi tri minúty. Celkový čas transferu – vrátane nájazdu a výjazdu – predstavuje približne 15 minút na jednu loď. Žľaby uzatvárajú predné a zadné sekčné vráta. Každá z týchto zdvižných brán je zdvíhaná dvoma samostatne poháňanými článkovými reťazami, ktoré sa pohybujú vľavo a vpravo pozdĺž strojovne.
Elektromechanická pohonná technika brán pochádza zo začiatku 70. rokov. Tvorí ju trojfázový asynchrónny motor, bubnová brzda a priemyselná prevodovka, ktorá je mechanicky spojená s druhou priemyselnou prevodovkou. Bola vykonaná generálna oprava viac ako 35 rokov starého zariadenia, aby bola zaručená jeho bezpečnosť a použiteľnosť.
Prianím zákazníka bolo vymeniť kompletnú pohonnú techniku. V súvislosti s touto modernizáciou sa mal tiež zvýšiť krútiaci moment a výkon pohonov. Namiesto doterajšieho inštalovaného výkonu 55 kW mali nové motory dodať 75 kW. Tiež menovitý krútiaci moment prevodovky sa mal zvýšiť z doterajších 80 kNm na 130 kNm.
Ako hlavný pohon sa teraz používa náš trojfázový motor 75 kW DVE280 S4. Pomocou spojky je spojený s našou priemyselnou prevodovkou X4KS230. Má tri stupne tvorené čelným súkolesím a vstupný stupeň tvorený kužeľovými kolesami.
S inštalovanou pohonnou jednotkou zákazník získa maximálne štandardizovaný pohon, ktorý bude spoľahlivo pracovať niekoľko rokov a pre ktorý budú pri prípadnom servisnom zásahu rýchlo a bez problému k dispozícii náhradné diely.
Obrázky z projektu
Ekonomické riešenie pre vysokú spoľahlivosť procesov
Požiadavka zákazníka
Zákazník požadoval zachovať základnú štruktúru systému. Mechanické spojenie oboch pohonov brán reťazmi bolo k dispozícii už pri predchádzajúcom vyhotovení a malo podľa vôle zákazníka takto zostať.
Naše riešenia
Aby sme mohli túto požiadavku splniť, bolo potrebné vytvoriť mechanické spojenie hlavnej prevodovky s druhou hlavnou prevodovkou. Na základe štandardnej priemyselnej prevodovky typového radu X4 sme vyrobili modifikáciu na tento účel.
Aplikácie SEW 17: Dodatočná montáž pohonov v lodnom výťahu
Video se nahrává...
Viac ako 35 rokov prevádzky spôsobilo, že lodný výťah Lüneburg potreboval renováciu, vrátane novej technológie pohonu pre vysokovýkonné brány – dodáva SEW-EURODRIVE.
Lodné zdvíhadlo Scharnebeck
11800 t hore na hornú trasu. Tieto impozantné výkonnostné údaje boli realizované na lodnom zdvíhadle Lüneburg. Získajte viac informácií.
SEW-EURODRIVE používa cookies na optimalizáciu používania tejto webovej stránky. Pokračovaním v používaní tejto webovej stránky súhlasíte s používaním súborov cookies.