Tronrud Engineering: Plne automatizovaná preprava pri výrobe batériových článkov
Dopravné systémy bez vodiča na výrobu lítium-iónových batérií v čistom prostredí
Elektromobilita je na vzostupe a dopyt po batériách je vyšší ako kedykoľvek predtým. Posledné roky ukázali, že európsky trh musí naliehavo dohnať dlho rastúci náskok najmä ázijskej výroby batériových článkov. S týmto cieľom sa v súčasnosti v Európe buduje čoraz viac závodov na výrobu batérií.
Riešenia automatizácie sú kľúčom k udržaniu kroku s rýchlym technologickým vývojom. Vie to aj nórska strojárska spoločnosť Tronrud Engineering. Spolu s ňou sme pre nášho spoločného koncového zákazníka realizovali plne automatizovanú prepravu paliet a kontajnerov pomocou automatizovaných riadených vozidiel MAXOLUTION® - za špeciálnych podmienok.
Spoločný projekt SEW-EURODRIVE a Tronrud Engineering
Použitie: AGV pre čisté prostredie na prepravu paliet a kontajnerov pri výrobe lítium-iónových batériových článkov.
Viac informácií o našich zákazníkoch:
Spoločnosť Tronrud Engineering vyvíja, vyrába a dodáva automatizačné riešenia už viac ako 40 rokov.
Spoločnosť v súčasnosti zamestnáva približne 150 ľudí v závode v Eggemoene a 50 v pobočke v Mosse južne od Osla.
Základné informácie o projekte:
Spolupráca medzi spoločnosťami Tronrud Engineering a SEW-EURODRIVE MAXOLUTION® System Solutions trvá už dlhší čas: pred realizáciou sériovej výroby bol v pilotnom závode koncového zákazníka nainštalovaný skúšobný systém AGV ako dôkaz koncepcie. Po tomto úspešnom testovacom projekte spolupráca pokračovala.
Nasadenie automatizovane riadeného vozidla (AGV) v komplexnom prostredí s vysokými požiadavkami na čisté priestory a početnými rozhraniami, napr. vzdušné zámky, výťahy, priebežné dopravníky, špeciálne stroje.
Inštalácia testovacieho systému AGV v pilotnom závode koncového zákazníka ako dôkaz konceptu pre sériovú výrobu.
Po úspešnom teste: realizácia toku materiálu v novej továrni na zelenej lúke pomocou AGV
Inovatívna automatizácia prostredníctvom dopravných systémov bez vodiča:
Koncový zákazník, výrobca lítium-iónových batériových článkov, chcel automatizovať činnosti bez pridanej hodnoty prostredníctvom automatizovaných riadených vozidiel (AGV), aby sa zamestnanci mohli sústrediť výlučne na úlohy s pridanou hodnotou.
Vozidlá a iné systémy v čistom priestore musia spĺňať požiadavky opísané v norme ISO 14644-1 triedy 6 (klasifikácia čistých priestorov).
Používanie štandardizovaného, interoperabilného komunikačného rozhrania VDA 5050 medzi správcom vozového parku a vozidlami.
Špeciálna výzva v závode na výrobu batérií:
Presun z vozidla do vozidla vo vzdušných zámkoch si vyžaduje presné umiestnenie a sofistikovanú bezpečnostnú technológiu. Okrem toho je potrebné prekonať rôzne úrovne (prízemie a medziposchodie). Na tento účel sa automatizovane riadené vozidlá (AGV) vrátane nákladu prepravujú vo výťahu.
Rôzne trasy rozmiestnené po celom závode zabezpečujú zachovanie stanoveného toku materiálu. V zásade existujú dve oddelené oblasti AGV: Zatiaľ čo vozidlá AGV v takzvanej "šedej zóne" nemusia spĺňať žiadne osobitné požiadavky na čistotu, na vozidlá AGV v "bielej zóne" sa vzťahujú zvýšené požiadavky podľa triedy 6 ISO. Aby sa predišlo krížovej kontaminácii, prenos nákladu sa uskutočňuje v špeciálnych vzdušných uzáveroch.
Hlavnou cestou je prepojenie centrálneho skladu s príslušnými výrobnými oblasťami (lakovanie, kalendárovanie, rezanie, stohovanie, montáž buniek), aby sa im dodali požadované materiály. Okrem toho sa z oblastí v blízkosti centrálneho skladu do výrobnej oblasti prepravujú ďalšie materiály (puzdrá na batérie, materiály na údržbu). Typické materiály, ktoré sa majú prepravovať, sú zvitky rôznych kovových fólií, puzdrá batérií, separátory atď.
V bielej čistej zóne sa materiály prepravujú na príslušné miesto použitia. To sa uskutočňuje priamo alebo nepriamo: ak sa materiál nedodáva priamo, prechádza pred dodaním ďalšími procesmi, napr. vychystávaním/separovaním a medziskladovaním, z paliet na jednotlivé malé nosiče nákladu (KLT). To zahŕňa aj presun z jedného AGV na druhé. Okrem toho sa AGV používajú na prepravu paliet zo skladu do "supermarketu", ako aj na montáž buniek.
V prvej fáze rozšírenia sa používa celkovo 42 vozidiel - 31 vozidiel na prepravu paliet a 11 vozidiel na prepravu kontajnerov (KLT). Najdlhšia prekonávaná vzdialenosť je 345 metrov vrátane dvoch jázd výťahom.
Konečný zákazník dostáva spoľahlivé výrobky a vozidlá od etablovaného dodávateľa s desaťročiami overenou priemyselnou kvalitou.
Bezúdržbové dobíjanie batérií vozidiel vďaka bezkontaktnému prenosu energie MOVITRANS®.
Rýchla a jednoduchá údržba vďaka štandardizovaným a priemyselným komponentom AGV z modulárneho technologického systému MAXOLUTION® spoločnosti SEW-EURODRIVE
Riešenie pre čisté priestory vďaka zhode s požiadavkami ISO triedy 6
Jednoduché prispôsobenie správcu vozového parku konkrétnemu projektu - vďaka vlastnému riešeniu spoločnosti SEW-EURODRIVE založenému na najnovšej komunikačnej technológii
Spoľahlivý, presný a procesne bezpečný presun nákladu vo vzdušných zámkoch - vďaka inovatívnej navigačnej a bezpečnostnej technológii SEW-EURODRIVE
Spoločná zodpovednosť - dvojitý benefit pre zákazníka:
Tronrud Engineering a SEW-EURODRIVE zdieľajú zodpovednosť:
Spoločnosť SEW-EURODRIVE je zodpovedná za platformu FTF z modulárneho systému a spoločnosť Tronrud za prídavné zariadenie na manipuláciu s nákladom, ako aj za rozhrania špecifické pre zákazníka.
Spoločnosť SEW-EURODRIVE je zodpovedná za integráciu zariadenia na manipuláciu s nákladom a poskytuje kompletné vozidlo vrátane vyhlásenia o zhode.
Na mieste obaja partneri poskytujú podporu pri uvedení do prevádzky, aby sa spoločne dosiahli požiadavky a ciele. Európska a celosvetová prítomnosť oboch partnerských spoločností SEW-EURODRIVE a Tronrud Engineering zabezpečí rýchlu podporu na mieste aj v budúcnosti.
MAXOLUTION® predstavuje inovatívne, škálovateľné a perspektívne systémové riešenia v oblasti mobilnej a koľajnicovej manipulačnej techniky. V spoločnosti MAXOLUTION® System Solutions sa považujeme za dodávateľa komplexných riešení pre dopravné systémy bez vodiča - zameriavame sa teda nielen na samotné vozidlá, ale aj na súvisiace služby od plánovania a simulácie systému až po uvedenie do prevádzky a servis nainštalovanej základne.
Po vzore nášho celosvetovo uznávaného modulárneho systému pre prevodové motory a elektronické výrobky je aj konštrukcia autonómnych vozidiel založená na inovatívnej, špeciálne vyvinutej technológii a softvérovej súprave. To nám umožňuje konfigurovať jednotlivé vozidlá pri zachovaní nízkej zložitosti.
Názory našich zákazníkov
Skule E. Smørgrav – CEO Tronrud Engineering
"Pre spoločnosť Tronrud Engineering je tento projekt veľmi výnimočný, a to tak zo strategického hľadiska, ako aj z technickej stránky. Keďže odvetvie výroby batérií do elektromobilov a ekologickej transformácie je novovznikajúcim odvetvím, riešenia všetkých technických požiadaviek neboli na trhu ľahko dostupné. ... Spoločnosť SEW-EURODRIVE sme si vybrali predovšetkým pre jej skúsenosti, kompetencie a ochotu plne integrovať naše technológie do jedného celistvého celku, ktorý spĺňa všetky požiadavky zákazníkov. Skutočnosť, že sú zvyknutí prispôsobovať svoje vozidlá širokej škále aplikácií, a ich povzbudzujúci prístup k realizácii pilotných projektov a hľadaniu riešení spolu s partnermi, spôsobili, že voľba pre spoločnosť Tronrud bola jednoduchá. V tejto súvislosti by som chcel vyzdvihnúť aj význam spoločnosti SEW-EURODRIVE Nórsko ako kľúčového partnera, ktorý sa postaral o to, aby sa správne informácie dostali k správnym ľuďom v spoločnosti SEW-EURODRIVE Nemecko aj v spoločnosti Tronrud Engineering."
Cato Horten – Sales / Senior Project Manager v spoločnosti Tronrud Engineering
"V spoločnosti Tronrud vždy hľadáme výzvy a toto bola pre nás nová oblasť. Dopravníky poznáme, ale ich použitie spolu s AGV bolo niečo iné. ... Kľúčovou silnou stránkou spoločnosti Tronrud je, že v priebehu niekoľkých dní môžeme vykonať interné testy na kontrolu funkčnosti, čo je veľkou výhodou, keďže celú výrobu máme vo vlastnej réžii. Výzvou bol aj presun 1000 kg z jedného AGV na druhé AGV, ale vďaka niekoľkým testom a spolupráci sa našlo riešenie. Spoločnosť Tronrud Engineering si vybrala spoločnosť SEW-EURODRIVE, pretože je známa svojou kvalitou a podporou. Vďaka vzájomnému porozumeniu a transparentnosti sa výzvy dali ľahko prekonať."
Rozhovory s našimi zákazníkmi v plnom znení
Skule E. Smørgrav – CEO v spoločnosti Tronrud Engineering
Skule Edvard Smørgrav, CEO v spoločnosti Tronrud Engineering
1. Čím je tento projekt výnimočný z technologického hľadiska?
"Pre spoločnosť Tronrud Engineering je tento projekt veľmi výnimočný, a to tak zo strategického hľadiska, ako aj z technickej stránky. Keďže odvetvie výroby batérií do elektromobilov a ekologickej transformácie je novovznikajúcim odvetvím, riešenia všetkých technických požiadaviek neboli na trhu ľahko dostupné. Zotrvanie na všetkých krokoch tohto projektu z technologického hľadiska si vyžadovalo, aby sme spolupracovali s dodávateľom, ktorý mal vhodné portfólio vozidiel a ktorý mal zároveň záujem a kompetencie ďalej vyvíjať vozidlá tak, aby spĺňali prísne požiadavky v tomto odvetví, ako je napríklad veľké zaťaženie v prostredí čistých priestorov. Bolo tiež veľmi dôležité, aby náš partner umožnil úplnú technickú integráciu medzi svojimi vozidlami a našimi na mieru vyrobenými systémami na manipuláciu s materiálom postavenými na týchto vozidlách a bezproblémové ovládanie vozidiel aj systému na manipuláciu s materiálom."
2. Prečo ste si vybrali MAXOLUTION® od SEW-EURODRIVE?
"Spoločnosť SEW-EURODRIVE sme si vybrali predovšetkým kvôli jej skúsenostiam, kompetenciám a ochote plne integrovať naše technológie do jedného celistvého celku, ktorý spĺňa všetky požiadavky zákazníkov. Skutočnosť, že sú zvyknutí prispôsobovať svoje vozidlá širokej škále aplikácií, a ich povzbudzujúci prístup k realizácii pilotných projektov a hľadaniu riešení spolu s partnermi spôsobili, že voľba pre spoločnosť Tronrud Engineering bola jednoduchá."
3. Aké boli vaše osobné vrcholy v projekte a v spolupráci?
"V projekte medzi spoločnosťami SEW-EURODRIVE a Tronrud Engineering sú pre mňa dva jasné body. Prvým a najdôležitejším bolo vidieť, ako inžinieri a projektoví manažéri zo spoločnosti Tronrud, inžinieri, technici a zodpovední za výrobky zo spoločnosti SEW-EURODRIVE Nemecko a tím SEW-EURODRIVE Nórsko bezchybne spolupracovali aj pri realizácii tohto projektu. Ako pri každom projekte sa vyskytlo viacero technických a organizačných problémov, ale naše dve spoločnosti neúnavne pracovali na ich vyriešení vďaka dobrej komunikácii a správnemu prístupu všetkých zúčastnených ľudí. Druhým bolo vidieť, ako AGV fungujú v závode zákazníka, ako vykonávajú svoju prácu s vozidlom a náš systém manipulácie s materiálom funguje bezchybne. V tejto súvislosti by som chcel vyzdvihnúť aj význam spoločnosti SEW-EURODRIVE Nórsko ako kľúčového partnera, ktorý sa postaral o to, aby sa správne informácie dostali k správnym ľuďom v spoločnosti SEW-EURODRIVE Nemecko aj v Tronrud Engineering."
Cato Horten, Sales / Senior Project Manager v spoločnosti Tronrud Engineering
Cato Horten, Sales/Senior Project Manager v spoločnosti Tronrud Engineering
1. Čo je na tomto projekte zvláštne z technologického hľadiska?
V spoločnosti Tronrud Engineering vždy hľadáme výzvy a táto oblasť bola pre nás nová. Dopravníkové systémy poznáme, ale ich použitie spolu s AGV bolo niečo iné. Náš prístup k novým projektom je vždy taký, že je to realizovateľné, len musíme zistiť ako. Keď pochopíme požiadavky zákazníka a na ich základe zostavíme správny tím, netrvá dlho, kým sa dočkáme konečného riešenia. Ďalším kľúčovým faktorom v tomto projekte bola norma ISO6. Na začiatku sme úplne nerozumeli požiadavkám, ale keď to bolo jasné, bolo to jednoduché. Ďalšou témou bol samotný náklad a spôsob zabezpečenia palety na dopravníkovom páse. Jednou z kľúčových výhod spoločnosti Tronrud Engineering je, že v priebehu niekoľkých dní môžeme vykonať interné testy na kontrolu funkčnosti, čo je veľká výhoda, keďže celú výrobu máme vo vlastnej réžii. Výzvou bol aj presun 1000 kg z jedného AGV na druhé AGV, ale vďaka niekoľkým testom a spolupráci sa našlo riešenie.
2. Prečo ste si vybrali MAXOLUTION® od spoločnosti SEW-EURODRIVE?
Spoločnosť Tronrud Engineering si vybrala SEW-EURODRIVE, pretože je známa svojou kvalitou a podporou. Pri iných projektoch sme vždy dostali bezproblémovú a rýchlu podporu. Keď sme začali tento projekt, okamžite sme pocítili, že môžeme spolupracovať, navzájom si rozumieť a pracovať na rovnakom cieli. V spoločnosti Tronrud Engineering sme vždy hovorili, že keď máte kontrolu nad výrobkom, nepúšťajte ho skôr, ako je to potrebné, a preto sme požiadali spoločnosť SEW-EURODRIVE, aby prepravila plne naložené AGV v našich výťahoch z jednej úrovne do druhej. Nikdy predtým sme to nerobili, ale je to možné, znela odpoveď spoločnosti SEW-EURODRIVE a dnes vidíme, že to funguje veľmi dobre.
3. Aké boli vaše osobné vrcholy v projekte a v spolupráci?
Spolupráca s nemeckou spoločnosťou na takej úrovni, akú sme dosiahli v tomto projekte, je pre nás a myslím, že aj pre spoločnosť SEW-EURODRIVE, nová. Vzájomné porozumenie a transparentnosť uľahčujú prekonávanie problémov, ktoré sa v priebehu projektu vyskytnú. Na tejto úrovni podnikania existujú medzi spoločnosťami SEW-EURODRIVE a Tronrud Engineering veľké rozdiely, ale všetko je možné vďaka porozumeniu a akceptácii. Vidíme tiež, že príležitosť na ešte užšiu spoluprácu v budúcnosti je niečo, čo chceme spoločne dosiahnuť. Práca s AGV na takejto úrovni bola pre spoločnosť Tronrud Engineering nová a myslím si, že pre spoločnosť SEW-EURODRIVE bola nová aj spolupráca so systémovým integrátorom. Veľmi sme to ocenili.
Správca vozového parku SEW-EURODRIVE MAXOLUTION® connected fleetmanager funguje ako riadenie AGVS a poskytuje správu objednávok prepravy, plánovanie vozidiel a spracovanie cestovných príkazov. Na tento účel manažér vozového parku využíva štandardizované rozhranie pre komunikáciu FTS "VDA5050".
Vlastnosti:
Riadenie prepravných príkazov na prijímanie a prioritizáciu prepravných príkazov zo systému vyššej úrovne
Plánovanie vozidla na určenie najvhodnejšieho vozidla
Riadenie dopravy s prihliadnutím na rozmery vozidiel
Riadenie energie pre spoľahlivé a výkonné napájanie vozového parku
Plánovanie trasy na výpočet možných kombinácií ciest a výber najoptimálnejšej trasy
Používateľsky prívetivé používateľské rozhranie a jednoduchý prístup cez webový prehliadač
Plošinové vozidlo s pripojeným a integrovaným valčekovým dopravníkom
Rozmery: D = 1400 mm, Š = 1200 mm, V = 600 mm
Prenosová výška valčekového dopravníka: 500 mm
Max. nosnosť: 1000 kg (vrátane zariadenia na manipuláciu s bremenom)
Max. rýchlosť: 1,5 m/s.
Podvozok: Obojsmerný
Presnosť polohovania: +/- 2 až 10 mm
Komplexné bezpečnostné technológie pre celé vozidlo:
Kontrola sabotáže bezpečnostného skenera
Integrovaný bezpečnostný regulátor na plnenie rôznych bezpečnostných funkcií, ako je prepínanie ochrannej zóny v závislosti od otáčok, bezpečne vypnutý krútiaci moment, bezpečné otáčky a ďalšie
Úplná integrácia zariadenia na manipuláciu s nákladom do bezpečnosti vozidla
Rozhranie VDA 5050
Klasifikácia čistých priestorov ISO 14644-1 trieda 6
Indukčná nabíjacia technológia MOVITRANS® ako povrchovo montované riešenie v kombinácii s lítium-iónovými batériami
Laserová navigácia SLAM v kombinácii s laserovým parkovaním a presným určovaním polohy pomocou dátového maticového kódu, najmä pre oblasti dôležité z hľadiska bezpečnosti: Prenos nákladu z vozidla na vozidlo
MOVITRANS® pre systémy automaticky riadených vozidiel
Indukčné napájanie MOVITRANS® umožňuje bezdotykové napájanie automatizovaných riadených vozidiel. Spotreba energie je bez opotrebovania, a to buď v pokoji, alebo počas jazdy po dráhach napájaných energiou.
Vaše výhody:
Optimálny počet vozidiel zamedzením prestojov (napr. nabíjanie počas jazdy alebo presunu nákladu)
Jednoduchá a decentralizovaná inštalácia
Možnosť inštalácie do podlahy alebo na podlahu
Bezúdržbový
Vhodné pre citlivé oblasti (napr. čisté prostredie, potravinársky priemysel)
SEW-EURODRIVE používa cookies na optimalizáciu používania tejto webovej stránky. Pokračovaním v používaní tejto webovej stránky súhlasíte s používaním súborov cookies.