Nový elektrifikovaný jednokoľajový systém pre kabínové dopravníky v montážnom závode traktorov John Deere

  • Elektrifikovaný jednokoľajový systém so žltým zdvíhacím rámom prepravuje zelené kabíny vodiča

    Bezpečnosť je prvoradá

    John Deere modernizuje svoje kabínové dopravníky pomocou nových bezpečnostných elektrifikovaných jednokoľajových systémov EMS.

Špičková bezpečnostná technológia zaisťuje bezpečnosť zamestnancov spoločnosti John Deere pri práci pod zaveseným bremenom

Dopravníkový systém pre kabíny vodičov v závode na výrobu traktorov v Mannheime, ktorý patrí výrobcovi poľnohospodárskych strojov John Deere, už určite zažil lepšie časy, takže pre neho existovalo iba jedno riešenie: Doterajší systém bolo treba čo najrýchlejšie nahradiť novým. Po modernizácii s použitím elektrifikovaného jednokoľajového systému s bezpečnostným riešením MAXOLUTION ® EMS je kabínový dopravník spoločnosti John Deere v súčasnosti vybavený najnovšou technológiou, akú trh ponúka, vrátane pohonov, elektroniky a bezpečnostnej technológie.

Stručný prehľad projektu

John Deere GmbH & Co. KG

Logo spoločnosti John Deere
  • Miesto: Mannheim (Nemecko)
  • Odvetvie: Výroba poľnohospodárskych mechanizmov
  • Použitie: Dopravníkový systém pre kabíny vodiča v závode na montáž traktorov

Podrobnejšie informácie o spoločnosti John Deere:

Zelené traktory zoradené pred továrenskou halou
  • Spoločnosť bola založená v roku 1838 v Grand Detour, Illinois (USA)
  • Zakladateľ spoločnosti, John Deere, začal vyrábať pluhy z vysoko leštenej ocele
  • V roku 1948 sa spoločnosť presťahovala do Moline, Illinois (USA)
  • V roku 1959 spoločnosť John Deere prevzala nemeckého výrobcu poľnohospodárskych strojov Heinrich Lanz GmbH a otvorila si pobočku v Mannheime
  • Mannheim je druhý najväčší závod spoločnosti John Deere na svete a najväčší výrobný závod mimo USA
  • Viac ako 60 000 zamestnancov na celom svete (2017)

Bezpečnosť na prvom mieste

Dokončené zelené traktory John Deere v továrni
Všetko pripravené: Traktory John Deere sú pripravené vyraziť na pole
  • Modernizácia závodu na výrobu traktorov novým dopravníkovým systémom pre kabínu vodiča
  • Udržiavanie trojminútového výrobného cyklu v spoločnosti John Deere
  • Jednoduchá technika závodu
  • Zachovanie existujúceho koľajového systému
  • Úplná prestavba zostavy traktora do dvoch týždňov
  • Kompletná výmena elektroniky
  • Bezpečná preprava kabín rušňovodiča z miesta dodania na montážnu plochu
  • Bezpečná práca pod zavesenou kabínou
  • Spoľahlivé a bezpečné zdvíhanie a spúšťanie
  • Vyžadovala sa aktualizácia bezpečnostnej technológie v montážnom závode
  • Vysoko kvalitné technológie a služby
  • Rýchla dostupnosť náhradných dielov
  • Permanentné monitorovanie a diagnostika systému

Všetko z jedného zdroja

Žltá konštrukcia elektrifikovaného jednokoľajového systému s technológiou pohonu
Elektrifikovaný jednokoľajový systém s pohonom a bezpečnostnou technológiou

Prakticky celé portfólio programu MAXOLUTION ® bolo použité na modernizáciu kabínového dopravníka v spoločnosti John Deere: Od prevodových motorov a technológií meniča a riadenia blízkeho poľa až po bezpečnostnú technológiu dodáva spoločnosť SEW‑EURODRIVE:

  • Sedem elektrifikovaných jednokoľajových systémov používa systémové riešenie MAXOLUTION® EMS safety
  • Technológia pohonu blízkeho poľa zaberá málo miesta a je odolná voči vibráciám
  • Kužeľové prevodové motory so špeciálnou spojkou vo výstupnom stupni prevodovky prispôsobené dopravnej rýchlosti a zaťaženiu kabín
  • Viacnásobné bezpečnostné systémy na ochranu osôb pracujúcich pod zaveseným bremenom
  • Vysoko výkonný bezpečnostný ovládač MOVISAFE® ® typu PFF-HM31 umožňuje rýchlosť a komunikáciu závislú od polohy
  • Jeden decentralizovaný pohon, polohovanie a ovládač vozidla MOVIPRO ® na riadenie dvoch 5,5 kW prevodových motorov (zdvíhacie pohony) ako skupinový pohon s 11 kW
  • ovládačom MOVIFIT ® na napájanie hnacieho motora 0,55 kW
  • Výrobný softvér MOVIVISION ® pre jednoduchú techniku, virtuálne uvedenie do prevádzky, trvalé sledovanie a diagnostiku vrátane monitorovania stavu počas výroby

Kompletná modernizácia na zaručenie bezpečnosti dokončená za dva týždne

Montáž traktora v spoločnosti John Deere: usilovná práca pod zavesenou kabínou vodiča
Bezpečná montáž traktora pod zaveseným bremenom
  • Kompletná prestavba systému do dvoch týždňov (zastavenie práce v spoločnosti John Deere počas vianočných/novoročných sviatkov 2016/2017)
  • Virtuálne uvedenie do prevádzky simulované s dostatočným predstihom skracuje čas potrebný na skutočné spustenie
  • Modernizácia kabínového dopravníka: v súčasnosti absolútne najmodernejšia vďaka novému elektrifikovanému jednokoľajovému systému MAXOLUTION ® EMS bezpečnostný elektrifikovaný jednokoľajový systém
  • Komplexné riešenia pohonov pre spoločnosť John Deere z jedného zdroja
  • Elektrifikovaný jednokoľajový systém vyhovuje všetkým technickým bezpečnostným aspektom:
    • Bezpečná preprava kabín vodiča z miesta dodania na miesto montáže
    • Bezpečné dvíhanie a spúšťanie kabín vodiča
    • Bezpečná práca pod zaveseným bremenom
  • Vysoká úroveň spokojnosti so službami a poradenstvom
  • Vďaka hustej sieti servisných centier je SEW‑EURODRIVE vždy po ruke pre poľnohospodársku výrobu
  • Spoľahlivé monitorovanie stavu počas montáže
  • Vysoká úroveň flexibility : Systém sa dá ľahko dovybaviť alebo modernizovať
  • Rýchly tok materiálu
  • Zvýšená kapacita: Namiesto doterajších 25 000 traktorov je teraz možné v období zvýšeného dopytu vyrobiť viac ako 45 000

Kabínový dopravník John Deere zaručuje maximálnu bezpečnosť

Výroba traktorov John Deere Mannheim: Modernizácia kabínových dopravníkov pomocou elektrického jednokoľajového systému (MAXOLUTION® EMS safety)
John Deere Mannheim

Video se nahrává...

Výroba traktorov John Deere Mannheim: Modernizácia kabínových dopravníkov pomocou elektrického jednokoľajového systému (MAXOLUTION® EMS safety)

Video: Aplikácia v spoločnosti John Deere v Mannheime

Ako prepravujete, zdvíhate a spúšťate kabíny vodiča s hmotnosťou do 850 kg pri montáži traktorov? Ako zaistíte bezpečnosť ľudí, ktorí musia pracovať pod takýmito zavesenými bremenami? Ako zmodernizovať kabínový dopravník - náročný kus vybavenia z hľadiska bezpečnostnej technológie - v minimálnom časovom horizonte?

V našom videu nájdete odpovede na všetky tieto a mnohé ďalšie otázky. Presvedčte sa sami, ako sa vyrába výkonný traktor u výrobcu poľnohospodárskych strojov John Deere v Mannheime pomocou technológie pohonu od SEW‑EURODRIVE. A získajte zaujímavé informácie o výhodách nášho systémového riešenia MAXOLUTION® ® EMS safety, elektrifikovaného jednokoľajového systému vybaveného najmodernejšou bezpečnostnou technológiou.

Z vyjadrenia Hansa Zieglera, projektového manažéra spoločnosti John Deere

Spolupráca so spoločnosťou SEW‑EURODRIVE je vynikajúca, rovnako ako servis, ktorý nám poskytujú.

Otvoriť

Z vyjadrenia Bernharda Pehlegrima, projektového manažéra spoločnosti SEW‑EURODRIVE

„Naše bezpečnostné riešenie MAXOLUTION® EMS poskytuje technológiu pohonu, technológiu riadenia a komponenty bezpečnostného systému vrátane technológie snímačov.“

Otvoriť

Dojmy z projektu

Projekt podrobne

Jeseň je obdobím žatvy: John Deere zaručuje plynulý prísun traktorov

Detailný záber traktora John Deere proti modrej oblohe
Traktory sú nevyhnutnou súčasťou poľnohospodárskej techniky

Koncom leta a začiatkom jesene práca na poliach začína naberať obrátky. Je obdobie žatvy. Traktory ťahajúce vhodné prívesy určené na zber plodín, zbieranie stohov sena, prepravu zozbieraného obilia z poľa alebo oranie čerstvo zožatých polí.

Na zabezpečenie dostatočného prísunu nových traktorov schádzajú výrazné zelené a žlté poľnohospodárske mechanizmy z výrobnej linky v závode John Deere v Mannheime v trojminútových intervaloch . Opúšťajú továreň v rôznych veľkostiach a vybavené rôznymi motormi v závislosti od požiadaviek budúcich majiteľov.

Doba žatvy bez výkonných poľnohospodárskych strojov je úplne nepredstaviteľná. Traktory so svojou nápadnou farbou a konštrukciou sa často objavujú na našich farmách a poliach a slúžia ako perfektná celosvetová reklama pre americkú spoločnosť John Deere so sídlom v Moline v štáte Illinois .

Technológia pohonov, ktorá sa osvedčila po desaťročia, má vždy navrch

Niekoľko zelených a žltých traktorov traktory zoradených pred továrenskou halou závodu John Deere so sídlom v Mannheime
Bez Bruchsalu by neboli v závode John Deere v Mannheime traktory

Každé tri minúty zíde z dopravného pásu závodu v Mannheime ďalší „Johnny", ako tieto poľnohospodárske stroje láskyplne nazývajú v spoločnosti John Deere. Čo má však výroba traktorov John Deere v Mannheime spoločné s Bruchsalom? Dve veci: Po prvé kabíny vodiča pochádzajú zo sesterského závodu v Bruchsale . Po druhé technológia bezpečného pohonu, ktorá sa používa vo výrobnom procese pochádza od SEW‑EURODRIVE v Bruchsale .

Spoľahlivé riešenia pohonov a automatizácie v kombinácii s s vynikajúcim servisom spoločnosti SEW‑EURODRIVE zabezpečujú po desaťročia udržiavanie vysokej produktivity v oboch závodoch. Kvalita, bezpečnosť a komplexný servis sú pre spoločnosť SEW‑EURODRIVE v konečnom dôsledku rovnako dôležité ako pre výrobcu poľnohospodárskych strojov.

To bolo dostatočné zdôvodnenie pre vedenie závodu na výrobu traktorov John Deere, keď sa rozhodli vložiť plnú dôveru do spoločnosti SEW‑EURODRIVE v súvislosti s modernizáciou starnúceho kabínového dopravníka v Mannheime. Nemecká dcérska spoločnosť John Deere sa rozhodla namiesto nahradenia jednotlivých pohonov pre kompletnú modernizáciu technológie pohonu , ktorá nadobudla podobu elektrifikovaného jednokoľajového systému vybaveného optimálnou bezpečnostnou technológiou.

Systémové riešenie MAXOLUTION® zaisťuje rýchlejší tok materiálu

Motory do traktorov sa vyrábajú vo výrobnom závode John-Deere v Saran neďaleko Orléans vo Francúzsku. Výrobca traktorov však vyrába kabíny vodiča v Bruchsale – neďaleko centrály spoločnosti SEW-EURODRIVE. Vďaka zosúladeným procesom výroby kabín a traktorov v spoločnosti John Deere kabíny dorazia krátko pred montážou. Doba predstihu je len dva dni.

Keď sa kabíny vykladajú v Mannheime, ešte stále je potrebné vykonať niekoľko drobných pracovných úkonov v štádiu pred montážou. Odtiaľ sa presunú na otočný stôl, na ktorom sú kabíny zarovnané na pripevnenie k zdvíhaciemu rámu elektrifikovaného jednokoľajového systému. Za týmto účelom sa kotvy pohybujú pod kabínou vzadu ako ramená vysokozdvižného vozíka.

Aj keď všetky kabíny majú rôzne konštrukcie v závislosti od typu a veľkosti budúceho traktora, tento vnútropodnikový proces je v spoločnosti John Deere vždy rovnaký. Na základe princípu samočinného upínania sa kabína následne počas prepravy upevní vlastnou hmotnosťou. Po tejto príprave kabíny čakajú na vytiahnutie. Traktor, ku ktorému budú neskôr priradené, je už stanovený v materiálovom toku.

Vozíky v elektrifikovanom jednokoľajovom systéme jeden po druhom prepravujú kabíny vodiča smerom k procesu spájania. Keďže proces spájania trvá dlhšie ako tri minúty vo „zväzku“ (spojenie kabíny s hnacou sústavou traktora), spájanie sa uskutočňuje na dvoch paralelných linkách aby sa zachoval trojminútový cyklus v toku materiálu. Prepínač prideľuje prichádzajúce kabíny doľava a doprava. Dvojnásobná doba cyklu je teda k dispozícii pre tento procesný krok v továrni John Deere.

Kvalita a rýchlosť fungovania toku materiálu závisí tak od koordinácie vnútropodnikových procesov, ako aj od prispôsobenej technológie pohonu a automatizácie v dopravníkovom systéme .

Jedna z dôležitých vlastností plne modernizovaného elektrifikovaného jednokoľajového systému : Vďaka modulárnemu systémovému riešeniu MAXOLUTION® EMS safety s kompaktnou decentralizovanou konštrukciou sa nový systém s kabínovým dopravníkom systémom dokonale vojde do stiesnených priestorov.

Hneď po príchode na miesto montáže sa kabína vodiča najprv automaticky zníži do predbežnej výšky, v ktorej nemôže byť nikto zranený. Až potom prevezme obsluha John Deere ručný terminál, manuálne posunie kabínu do správnej spojovacej polohy nad hnacou súpravou a potom ešte viac zníži zdvíhací rám elektrifikovaného jednokoľajového systému do spojovacej úrovne.

„Zväzok" v spoločnosti John Deere – s optimálnou bezpečnostnou technológiou

Obsluha spojí zavesenú kabínu vodiča s hnacou sústavou traktora (motor, nápravy a hydraulika)
Práca v bezpečí medzi kabínou a podvozkom

Kto nemá rád svadbu? SEW‑EURODRIVE má to šťastie, že je stálym hosťom vo výrobnom závode John Deere. Aj keď mnohé manželstvá, ktoré sa tu uzatvárajú každý deň - v skutočnosti každé tri minúty - nie sú v skutočnosti romantického charakteru, ponúkajú dostatočnú bezpečnosť a dokonalé vyhliadky do budúcnosti.

Svadobný obrad spočiatku znie dobrodružne, pretože vzhľadom na spôsob montáže musí obsluha občas zostať pod zaveseným bremenom, a tým pádom medzi kabínou a hnacou jednotkou (motor traktora, nápravy a hydraulika) . V tejto montážnej stanici je však dômyselná bezpečnostná technológia absolútne nevyhnutná . Aby bolo zaistené, že zamestnanci spoločnosti John Deere môžu bezpečne pracovať medzi komponentmi, dodatočné redundantné opatrenia v elektrifikovanom jednokoľajovom systéme zaisťujú dvojnásobnú bezpečnosť pri práci počas celého procesu.

Správne riešenie pre optimálnu bezpečnosť pri práci: dôsledná redundantná konštrukcia párov pásov a technológia pohonu zaisťujú dvojitú ochranu: Na zaistenie optimálneho držania zdvíhacieho rámu a kabíny vodiča v elektrifikovanom jednokoľajovom systéme „MAXOLUTION®“ sa nepoužíva jeden, ale dva páry pásov vyrobené z vysoko stabilného materiálu. Na druhej strane je každá z týchto dvojíc pásov ovinutá okolo centrálneho hriadeľa v strede EMS v dvoch vrstvách (dvojvláknová). To umožňuje symetrické dvíhanie a spúšťanie kabín .

Technológia pohonu v elektrifikovanom jednokoľajovom systéme je tiež redundantná: Dvojica motorov, z ktorých každý by bol schopný samostatne pohybovať a brzdiť zdvíhací rám zaručuje dvojnásobnú bezpečnosť. Bezpečnú výšku a rýchlosť zdvihu zabezpečujú dva snímače známe ako lankové snímače. Tieto môžu tiež včas zistiť a informovať pracovníkov o prípadných odchýlkach od symetrie alebo vychýlenia zdvíhacieho rámu.

Zamestnanec, ktorý je niekoľkými spôsobmi dvojnásobne chránený týmto najmodernejším bezpečnostným systémom sa môže bez akýchkoľvek problémov dostať k spodnej časti zaveseného bremena, aby pripojil elektrické káble, hydraulické hadice a skrutkové spoje, čím sa zabezpečí hladký priebeh ´manželského zväzku´ kabíny vodiča s hnacou sústavou.

Najťažšia kabína vodiča spoločnosti John Deere v súčasnosti váži 850 kg. Kapacita dopravníka kabíny je 1500 kg, takže je tu dostatok priestoru na hranie.

MAXOLUTION® EMS safety zaisťuje vysokú úroveň bezpečnosti a zabraňuje prestojom

Elektrifikovaný jednokoľajový systém so žltým zdvíhacím rámom a riadiacou technológiou od SEW‑EURODRIVE
MOVIPRO® SDC riadi oba zdvíhacie jednotky ako skupinový pohon

Viac ako len prevodové motory: Modernizácia kabínového dopravníka John Deere zahŕňala prakticky celý rad MAXOLUTION® od SEW‑EURODRIVE . Elektrifikované jednokoľajové systémové riešenie „EMS safety“ využíva distribuované riešenia, t. j. riešenia elektronických pohonov v blízkom poli pre napájanie zdvíhacích pohonov. Tie zaberajú pomerne málo miesta a sú odolné voči vibráciám. Oba kužeľové prevodové motory, ktoré spoločne pracujú na zdvíhaní a spúšťaní zdvíhacieho rámu a kabíny, sú skonštruované na výkon 5,5 kW. Pohon MOVIPRO® SDC dodáva dvojicu motorov ako skupinový pohon s menovitým výkonom 11 kW. Hnací motor s výkonom 0,55 kW je ovládaný riadiacou jednotkou MOVIFIT® .

Termín na celú modernizáciu pre spoločnosť John Deere bol len dva týždne počas celozávodnej dovolenky v období vianočných a novoročných sviatkov 2016/2017. MOVIVISION® výrobný softvér sa v tomto prípade ukázala ako nedoceniteľný. Tento softvér znižuje úsilie vynaložené na programovanie a umožňuje presnú simuláciu virtuálneho spustenia . Pri plánovaní závodu sa základné výpočty spravidla vykonávajú ešte pred prestavbou. V spoločnosti John Deere je preto možné výrazne urýchliť skutočné spustenie . To však ešte nie je všetko: Softvér tiež poskytuje cennú službu počas prevádzky tým, že umožňuje trvalé sledovanie a diagnostiku vrátane sledovania stavu bez prerušenia prevádzky .

Základné požiadavky na bezpečnosť pracovníkov spoločnosti John Deere pri práci sú zabezpečná poloha vozidiel, zabezpečná poloha zdvíhania a bezpečná rýchlosť zdvíhania . Všetky tieto bezpečnostné prvky fungujú na bezpečnostnom riadení MOVISAFE® HM31 od SEW-EURODRIVE. Riadi tiež bezpečnostnú funkciu SBC (Safe Break Control - bezpečné ovládanie brzdenia) , ktorá zaisťuje udržiavanie správnej vzdialenosti medzi traktormi vo výrobnej linke, takže mechanické snímače vzdialenosti sú zbytočné.

Po každom otočení sa musí všetkých sedem elektrifikovaných jednokoľajových prepravných vozíkov podrobiť automatickej skúške brzdenia zdvíhacích pohonov . Riadiace stredisko dostane správu v prípade akejkoľvek udalosti. Presná poloha vozíka je kedykoľvek zaslaná do riadiaceho strediska a zobrazená na vizualizačnej obrazovke.

V prípade chybového hlásenia systém koná autonómne, identifikuje predmetný vozík EMS a okamžite ho nasmeruje do oblasti údržby, čím sa zabráni nákladným prestojom pre spoločnosť John Deere.

Naposledy navštívené