Nový elektrifikovaný jednokoľajový systém pre kabínové dopravníky v montážnom závode traktorov John Deere
Bezpečnosť je prvoradá
John Deere modernizuje svoje kabínové dopravníky pomocou nových bezpečnostných elektrifikovaných jednokoľajových systémov EMS.
Špičková bezpečnostná technológia zaisťuje bezpečnosť zamestnancov spoločnosti John Deere pri práci pod zaveseným bremenom
Dopravníkový systém pre kabíny vodičov v závode na výrobu traktorov v Mannheime, ktorý patrí výrobcovi poľnohospodárskych strojov John Deere, už určite zažil lepšie časy, takže pre neho existovalo iba jedno riešenie: Doterajší systém bolo treba čo najrýchlejšie nahradiť novým. Po modernizácii s použitím elektrifikovaného jednokoľajového systému s bezpečnostným riešením MAXOLUTION ® EMS je kabínový dopravník spoločnosti John Deere v súčasnosti vybavený najnovšou technológiou, akú trh ponúka, vrátane pohonov, elektroniky a bezpečnostnej technológie.
Použitie: Dopravníkový systém pre kabíny vodiča v závode na montáž traktorov
Podrobnejšie informácie o spoločnosti John Deere:
Spoločnosť bola založená v roku 1838 v Grand Detour, Illinois (USA)
Zakladateľ spoločnosti, John Deere, začal vyrábať pluhy z vysoko leštenej ocele
V roku 1948 sa spoločnosť presťahovala do Moline, Illinois (USA)
V roku 1959 spoločnosť John Deere prevzala nemeckého výrobcu poľnohospodárskych strojov Heinrich Lanz GmbH a otvorila si pobočku v Mannheime
Mannheim je druhý najväčší závod spoločnosti John Deere na svete a najväčší výrobný závod mimo USA
Viac ako 60 000 zamestnancov na celom svete (2017)
Bezpečnosť na prvom mieste
Všetko pripravené: Traktory John Deere sú pripravené vyraziť na pole
Modernizácia závodu na výrobu traktorov novým dopravníkovým systémom pre kabínu vodiča
Udržiavanie trojminútového výrobného cyklu v spoločnosti John Deere
Jednoduchá technika závodu
Zachovanie existujúceho koľajového systému
Úplná prestavba zostavy traktora do dvoch týždňov
Kompletná výmena elektroniky
Bezpečná preprava kabín rušňovodiča z miesta dodania na montážnu plochu
Bezpečná práca pod zavesenou kabínou
Spoľahlivé a bezpečné zdvíhanie a spúšťanie
Vyžadovala sa aktualizácia bezpečnostnej technológie v montážnom závode
Vysoko kvalitné technológie a služby
Rýchla dostupnosť náhradných dielov
Permanentné monitorovanie a diagnostika systému
Všetko z jedného zdroja
Elektrifikovaný jednokoľajový systém s pohonom a bezpečnostnou technológiou
Prakticky celé portfólio programu MAXOLUTION ® bolo použité na modernizáciu kabínového dopravníka v spoločnosti John Deere: Od prevodových motorov a technológií meniča a riadenia blízkeho poľa až po bezpečnostnú technológiu dodáva spoločnosť SEW‑EURODRIVE:
Sedem elektrifikovaných jednokoľajových systémov používa systémové riešenie MAXOLUTION® EMS safety
Technológia pohonu blízkeho poľa zaberá málo miesta a je odolná voči vibráciám
Kužeľové prevodové motory so špeciálnou spojkou vo výstupnom stupni prevodovky prispôsobené dopravnej rýchlosti a zaťaženiu kabín
Viacnásobné bezpečnostné systémy na ochranu osôb pracujúcich pod zaveseným bremenom
Vysoko výkonný bezpečnostný ovládač MOVISAFE® ® typu PFF-HM31 umožňuje rýchlosť a komunikáciu závislú od polohy
Jeden decentralizovaný pohon, polohovanie a ovládač vozidla MOVIPRO ® na riadenie dvoch 5,5 kW prevodových motorov (zdvíhacie pohony) ako skupinový pohon s 11 kW
ovládačom MOVIFIT ® na napájanie hnacieho motora 0,55 kW
Výrobný softvér MOVIVISION ® pre jednoduchú techniku, virtuálne uvedenie do prevádzky, trvalé sledovanie a diagnostiku vrátane monitorovania stavu počas výroby
Kompletná modernizácia na zaručenie bezpečnosti dokončená za dva týždne
Bezpečná montáž traktora pod zaveseným bremenom
Kompletná prestavba systému do dvoch týždňov (zastavenie práce v spoločnosti John Deere počas vianočných/novoročných sviatkov 2016/2017)
Virtuálne uvedenie do prevádzky simulované s dostatočným predstihom skracuje čas potrebný na skutočné spustenie
Modernizácia kabínového dopravníka: v súčasnosti absolútne najmodernejšia vďaka novému elektrifikovanému jednokoľajovému systému MAXOLUTION ® EMS bezpečnostný elektrifikovaný jednokoľajový systém
Komplexné riešenia pohonov pre spoločnosť John Deere z jedného zdroja
Elektrifikovaný jednokoľajový systém vyhovuje všetkým technickým bezpečnostným aspektom:
Bezpečná preprava kabín vodiča z miesta dodania na miesto montáže
Bezpečné dvíhanie a spúšťanie kabín vodiča
Bezpečná práca pod zaveseným bremenom
Vysoká úroveň spokojnosti so službami a poradenstvom
Vďaka hustej sieti servisných centier je SEW‑EURODRIVE vždy po ruke pre poľnohospodársku výrobu
Spoľahlivé monitorovanie stavu počas montáže
Vysoká úroveň flexibility : Systém sa dá ľahko dovybaviť alebo modernizovať
Rýchly tok materiálu
Zvýšená kapacita: Namiesto doterajších 25 000 traktorov je teraz možné v období zvýšeného dopytu vyrobiť viac ako 45 000
Kabínový dopravník John Deere zaručuje maximálnu bezpečnosť
John Deere Mannheim
Video se nahrává...
Výroba traktorov John Deere Mannheim: Modernizácia kabínových dopravníkov pomocou elektrického jednokoľajového systému (MAXOLUTION® EMS safety)
Video: Aplikácia v spoločnosti John Deere v Mannheime
Ako prepravujete, zdvíhate a spúšťate kabíny vodiča s hmotnosťou do 850 kg pri montáži traktorov? Ako zaistíte bezpečnosť ľudí, ktorí musia pracovať pod takýmito zavesenými bremenami? Ako zmodernizovať kabínový dopravník - náročný kus vybavenia z hľadiska bezpečnostnej technológie - v minimálnom časovom horizonte?
V našom videu nájdete odpovede na všetky tieto a mnohé ďalšie otázky. Presvedčte sa sami, ako sa vyrába výkonný traktor u výrobcu poľnohospodárskych strojov John Deere v Mannheime pomocou technológie pohonu od SEW‑EURODRIVE. A získajte zaujímavé informácie o výhodách nášho systémového riešenia MAXOLUTION® ® EMS safety, elektrifikovaného jednokoľajového systému vybaveného najmodernejšou bezpečnostnou technológiou.
Súčasné požiadavky na bezpečnostnú technológiu boli jedným z hlavných dôvodov úplnej výmeny elektroniky. Samozrejme, bolo dôležité udržať produktivitu v spoločnosti John Deere aj počas modernizácie. Tu v závode na výrobu traktorov pracujeme v trojminútových cykloch. Predchádzajúci systém kabínových dopravníkov bol navrhnutý v roku 1996 na výrobu až 25 000 traktorov ročne. Teraz je možné vyrobiť až 45 000 traktorov, aby pokryli vysoký dopyt.
Spoločnosť John Deere už má niektoré systémy vybavené technológiou pohonu od SEW‑EURODRIVE. Naše oddelenie údržby je veľmi spokojné s technológiou z Bruchsalu. Náhradné diely sú k dispozícii podľa potreby. Služby a spolupráca sú vynikajúce. Naše dlhoročné dobré skúsenosti nás preto presvedčili, aby sme sa rozhodli pre tohto dodávateľa pohonov.
Nový kabínový dopravník je v súčasnosti najmodernejší a funguje hladko. Pokiaľ ide o bezpečnosť pri práci, technológiu riadenia, údržbu a vhodnosť do budúcnosti, spĺňa všetky želania a dokonca prekračuje vopred stanovené požiadavky.
Vďaka tomuto inovatívnemu systému sme v spoločnosti John Deere získali značnú flexibilitu, ktorá nám umožní bez akýchkoľvek problémov reagovať na budúce požiadavky.
Z vyjadrenia Bernharda Pehlegrima, projektového manažéra spoločnosti SEW‑EURODRIVE
„Naše bezpečnostné riešenie MAXOLUTION® EMS poskytuje technológiu pohonu, technológiu riadenia a komponenty bezpečnostného systému vrátane technológie snímačov.“
Prakticky celé naše portfólio sme použili na modernizáciu kabínového dopravníka v spoločnosti John Deere. Prevodové motory sú poháňané technológiou meniča a riadenia blízkeho poľa, ktorá zaberá malý priestor a je odolná voči vibráciám.
Vysoko výkonný bezpečnostný ovládač MOVISAFE ® teraz umožňuje zamestnancom spoločnosti John Deere, aby sami pomocou diaľkového ovládania odstavili kabíny na pohonnej jednotke. Naše elektrifikované jednokoľajové systémové riešenie spĺňa všetky technické bezpečnostné aspekty, od bezpečnej rýchlosti závislej na polohe až po komunikáciu. Je to veľmi dôležité, pretože tento krok procesu je obzvlášť neistý. Kvôli montáži sa horná časť tela pracovníka nachádza medzi kabínou a hnacou sústavou.
Jeseň je obdobím žatvy: John Deere zaručuje plynulý prísun traktorov
Traktory sú nevyhnutnou súčasťou poľnohospodárskej techniky
Koncom leta a začiatkom jesene práca na poliach začína naberať obrátky. Je obdobie žatvy. Traktory ťahajúce vhodné prívesy určené na zber plodín, zbieranie stohov sena, prepravu zozbieraného obilia z poľa alebo oranie čerstvo zožatých polí.
Na zabezpečenie dostatočného prísunu nových traktorov schádzajú výrazné zelené a žlté poľnohospodárske mechanizmy z výrobnej linky v závode John Deere v Mannheimev trojminútových intervaloch . Opúšťajú továreň v rôznych veľkostiach a vybavené rôznymi motormi v závislosti od požiadaviek budúcich majiteľov.
Doba žatvy bez výkonných poľnohospodárskych strojov je úplne nepredstaviteľná. Traktory so svojou nápadnou farbou a konštrukciou sa často objavujú na našich farmách a poliach a slúžia ako perfektná celosvetová reklama pre americkú spoločnosť John Deere so sídlom v Moline v štáte Illinois .
Technológia pohonov, ktorá sa osvedčila po desaťročia, má vždy navrch
Bez Bruchsalu by neboli v závode John Deere v Mannheime traktory
Každé tri minúty zíde z dopravného pásu závodu v Mannheime ďalší „Johnny", ako tieto poľnohospodárske stroje láskyplne nazývajú v spoločnosti John Deere. Čo má však výroba traktorov John Deere v Mannheime spoločné s Bruchsalom? Dve veci: Po prvé kabíny vodiča pochádzajú zo sesterského závodu v Bruchsale . Po druhé technológia bezpečného pohonu, ktorá sa používa vo výrobnom procese pochádza od SEW‑EURODRIVE v Bruchsale .
Spoľahlivé riešenia pohonov a automatizácie v kombinácii s s vynikajúcim servisom spoločnosti SEW‑EURODRIVE zabezpečujú po desaťročia udržiavanie vysokej produktivity v oboch závodoch. Kvalita, bezpečnosť a komplexný servis sú pre spoločnosť SEW‑EURODRIVE v konečnom dôsledku rovnako dôležité ako pre výrobcu poľnohospodárskych strojov.
To bolo dostatočné zdôvodnenie pre vedenie závodu na výrobu traktorov John Deere, keď sa rozhodli vložiť plnú dôveru do spoločnosti SEW‑EURODRIVE v súvislosti s modernizáciou starnúceho kabínového dopravníka v Mannheime. Nemecká dcérska spoločnosť John Deere sa rozhodla namiesto nahradenia jednotlivých pohonov pre kompletnú modernizáciu technológie pohonu , ktorá nadobudla podobu elektrifikovaného jednokoľajového systému vybaveného optimálnou bezpečnostnou technológiou.
Systémové riešenie MAXOLUTION® zaisťuje rýchlejší tok materiálu
Motory do traktorov sa vyrábajú vo výrobnom závode John-Deere v Saran neďaleko Orléans vo Francúzsku. Výrobca traktorov však vyrába kabíny vodiča v Bruchsale – neďaleko centrály spoločnosti SEW-EURODRIVE. Vďaka zosúladeným procesom výroby kabín a traktorov v spoločnosti John Deere kabíny dorazia krátko pred montážou. Doba predstihu je len dva dni.
Keď sa kabíny vykladajú v Mannheime, ešte stále je potrebné vykonať niekoľko drobných pracovných úkonov v štádiu pred montážou. Odtiaľ sa presunú na otočný stôl, na ktorom sú kabíny zarovnané na pripevnenie k zdvíhaciemu rámu elektrifikovaného jednokoľajového systému. Za týmto účelom sa kotvy pohybujú pod kabínou vzadu ako ramená vysokozdvižného vozíka.
Aj keď všetky kabíny majú rôzne konštrukcie v závislosti od typu a veľkosti budúceho traktora, tento vnútropodnikový proces je v spoločnosti John Deere vždy rovnaký. Na základe princípu samočinného upínania sa kabína následne počas prepravy upevní vlastnou hmotnosťou. Po tejto príprave kabíny čakajú na vytiahnutie. Traktor, ku ktorému budú neskôr priradené, je už stanovený v materiálovom toku.
Vozíky v elektrifikovanom jednokoľajovom systéme jeden po druhom prepravujú kabíny vodiča smerom k procesu spájania. Keďže proces spájania trvá dlhšie ako tri minúty vo „zväzku“ (spojenie kabíny s hnacou sústavou traktora), spájanie sa uskutočňuje na dvoch paralelných linkách aby sa zachoval trojminútový cyklus v toku materiálu. Prepínač prideľuje prichádzajúce kabíny doľava a doprava. Dvojnásobná doba cyklu je teda k dispozícii pre tento procesný krok v továrni John Deere.
Kvalita a rýchlosť fungovania toku materiálu závisí tak od koordinácie vnútropodnikových procesov, ako aj od prispôsobenej technológie pohonu a automatizácie v dopravníkovom systéme .
Jedna z dôležitých vlastností plne modernizovaného elektrifikovaného jednokoľajového systému : Vďaka modulárnemu systémovému riešeniu MAXOLUTION® EMS safety s kompaktnou decentralizovanou konštrukciou sa nový systém s kabínovým dopravníkom systémom dokonale vojde do stiesnených priestorov.
Hneď po príchode na miesto montáže sa kabína vodiča najprv automaticky zníži do predbežnej výšky, v ktorej nemôže byť nikto zranený. Až potom prevezme obsluha John Deere ručný terminál, manuálne posunie kabínu do správnej spojovacej polohy nad hnacou súpravou a potom ešte viac zníži zdvíhací rám elektrifikovaného jednokoľajového systému do spojovacej úrovne.
„Zväzok" v spoločnosti John Deere – s optimálnou bezpečnostnou technológiou
Práca v bezpečí medzi kabínou a podvozkom
Kto nemá rád svadbu? SEW‑EURODRIVE má to šťastie, že je stálym hosťom vo výrobnom závode John Deere. Aj keď mnohé manželstvá, ktoré sa tu uzatvárajú každý deň - v skutočnosti každé tri minúty - nie sú v skutočnosti romantického charakteru, ponúkajú dostatočnú bezpečnosť a dokonalé vyhliadky do budúcnosti.
Svadobný obrad spočiatku znie dobrodružne, pretože vzhľadom na spôsob montáže musí obsluha občas zostať pod zaveseným bremenom, a tým pádom medzi kabínou a hnacou jednotkou (motor traktora, nápravy a hydraulika) . V tejto montážnej stanici je však dômyselná bezpečnostná technológia absolútne nevyhnutná . Aby bolo zaistené, že zamestnanci spoločnosti John Deere môžu bezpečne pracovať medzi komponentmi, dodatočné redundantné opatrenia v elektrifikovanom jednokoľajovom systéme zaisťujú dvojnásobnú bezpečnosť pri práci počas celého procesu.
Správne riešenie pre optimálnu bezpečnosť pri práci: dôsledná redundantná konštrukcia párov pásov a technológia pohonu zaisťujú dvojitú ochranu: Na zaistenie optimálneho držania zdvíhacieho rámu a kabíny vodiča v elektrifikovanom jednokoľajovom systéme „MAXOLUTION®“ sa nepoužíva jeden, ale dva páry pásov vyrobené z vysoko stabilného materiálu. Na druhej strane je každá z týchto dvojíc pásov ovinutá okolo centrálneho hriadeľa v strede EMS v dvoch vrstvách (dvojvláknová). To umožňuje symetrické dvíhanie a spúšťanie kabín .
Technológia pohonu v elektrifikovanom jednokoľajovom systéme je tiež redundantná: Dvojica motorov, z ktorých každý by bol schopný samostatne pohybovať a brzdiť zdvíhací rám zaručuje dvojnásobnú bezpečnosť. Bezpečnú výšku a rýchlosť zdvihu zabezpečujú dva snímače známe ako lankové snímače. Tieto môžu tiež včas zistiť a informovať pracovníkov o prípadných odchýlkach od symetrie alebo vychýlenia zdvíhacieho rámu.
Zamestnanec, ktorý je niekoľkými spôsobmi dvojnásobne chránený týmto najmodernejším bezpečnostným systémom sa môže bez akýchkoľvek problémov dostať k spodnej časti zaveseného bremena, aby pripojil elektrické káble, hydraulické hadice a skrutkové spoje, čím sa zabezpečí hladký priebeh ´manželského zväzku´ kabíny vodiča s hnacou sústavou.
Najťažšia kabína vodiča spoločnosti John Deere v súčasnosti váži 850 kg. Kapacita dopravníka kabíny je 1500 kg, takže je tu dostatok priestoru na hranie.
MAXOLUTION® EMS safety zaisťuje vysokú úroveň bezpečnosti a zabraňuje prestojom
MOVIPRO® SDC riadi oba zdvíhacie jednotky ako skupinový pohon
Viac ako len prevodové motory: Modernizácia kabínového dopravníka John Deere zahŕňala prakticky celý rad MAXOLUTION® od SEW‑EURODRIVE . Elektrifikované jednokoľajové systémové riešenie „EMS safety“ využíva distribuované riešenia, t. j. riešenia elektronických pohonov v blízkom poli pre napájanie zdvíhacích pohonov. Tie zaberajú pomerne málo miesta a sú odolné voči vibráciám. Oba kužeľové prevodové motory, ktoré spoločne pracujú na zdvíhaní a spúšťaní zdvíhacieho rámu a kabíny, sú skonštruované na výkon 5,5 kW. Pohon MOVIPRO® SDC dodáva dvojicu motorov ako skupinový pohon s menovitým výkonom 11 kW. Hnací motor s výkonom 0,55 kW je ovládaný riadiacou jednotkou MOVIFIT® .
Termín na celú modernizáciu pre spoločnosť John Deere bol len dva týždne počas celozávodnej dovolenky v období vianočných a novoročných sviatkov 2016/2017. MOVIVISION® výrobný softvér sa v tomto prípade ukázala ako nedoceniteľný. Tento softvér znižuje úsilie vynaložené na programovanie a umožňuje presnú simuláciu virtuálneho spustenia . Pri plánovaní závodu sa základné výpočty spravidla vykonávajú ešte pred prestavbou. V spoločnosti John Deere je preto možné výrazne urýchliť skutočné spustenie . To však ešte nie je všetko: Softvér tiež poskytuje cennú službu počas prevádzky tým, že umožňuje trvalé sledovanie a diagnostiku vrátane sledovania stavu bez prerušenia prevádzky .
Základné požiadavky na bezpečnosť pracovníkov spoločnosti John Deere pri práci sú zabezpečná poloha vozidiel, zabezpečná poloha zdvíhania a bezpečná rýchlosť zdvíhania . Všetky tieto bezpečnostné prvky fungujú na bezpečnostnom riadení MOVISAFE® HM31 od SEW-EURODRIVE. Riadi tiež bezpečnostnú funkciu SBC (Safe Break Control - bezpečné ovládanie brzdenia) , ktorá zaisťuje udržiavanie správnej vzdialenosti medzi traktormi vo výrobnej linke, takže mechanické snímače vzdialenosti sú zbytočné.
Po každom otočení sa musí všetkých sedem elektrifikovaných jednokoľajových prepravných vozíkov podrobiť automatickej skúške brzdenia zdvíhacích pohonov . Riadiace stredisko dostane správu v prípade akejkoľvek udalosti. Presná poloha vozíka je kedykoľvek zaslaná do riadiaceho strediska a zobrazená na vizualizačnej obrazovke.
V prípade chybového hlásenia systém koná autonómne, identifikuje predmetný vozík EMS a okamžite ho nasmeruje do oblasti údržby, čím sa zabráni nákladným prestojom pre spoločnosť John Deere.
SEW-EURODRIVE používa cookies na optimalizáciu používania tejto webovej stránky. Pokračovaním v používaní tejto webovej stránky súhlasíte s používaním súborov cookies.