Brzdy a ovládanie bŕzd

Na požiadanie vám radi dodáme naše motory a prevodové motory s integrovanou mechanickou brzdou, ktorá je k dispozícii ako jednoduchá alebo dvojitá brzda. Veľký počet dostupných veľkostí bŕzd a brzdných momentov vám určite umožní nájsť ideálnu brzdu pre vaše špecifické požiadavky.

Nájdite si tú správnu brzdu pomocou nášho modulárneho brzdového systému

Modulárny brzdový systém
Modulárny brzdový systém
Modulárny brzdový systém

Naša mechanická brzda je jednosmerná elektromagnetická kotúčová brzda, ktorá sa uvoľňuje elektricky a pôsobí pomocou sily pružiny. Brzda sa aktivuje, keď sa preruší prívod napätia. Spĺňa základné bezpečnostné požiadavky.

Brzdu možno uvoľniť aj mechanicky, ak je vybavená ručným uvoľňovačom brzdy. Mechanické uvoľnenie je umožnené ručnou páčkou, ktorá sa automaticky resetuje, alebo nastaviteľnou nastavovacou skrutkou. Brzda sa ovláda ovládačom brzdy, ktorý je nainštalovaný buď v svorkovnici motora, alebo v rozvádzači.

Variabilita našej modulárnej konštrukcie brzdy znamená, že si môžete vybrať až z 3 rôznych veľkostí brzdy na inštaláciu na požadovaný motor. Okrem toho je možné meniť aj brzdný moment použitím rôznych balíkov pružín. Výsledné množstvo brzdných momentov tiež zaručuje, že riešenie splní vaše požiadavky.

Z nášho systému modulových bŕzd si môžete vybrať aj brzdy s bezpečnostným hodnotením, ktoré sú v súlade s normou EN ISO 13849-1 a sú špeciálne prispôsobené požiadavkám v oblasti funkčnej bezpečnosti. Zlepšujú bezpečný brzdový systém, ktorý umožňuje realizáciu bezpečnostných funkcií "bezpečné uvedenie do činnosti" a "bezpečné udržanie brzdy" na základe vami požadovanej úrovne výkonu.

Náš modulárny brzdový systém zahŕňa aj brzdy s bezpečnostnou triedou, ktoré možno použiť na horizontálnu prevádzku do PL d a vertikálnu prevádzku do PL c v súlade s normou EN ISO 13849-1.

Obráťte sa na náš predajný tím.

  • Naši odborníci poznajú vaše odvetvie a jeho požiadavky.
  • Vďaka našej globálnej sieti sme vám k dispozícii kdekoľvek a kedykoľvek nás budete potrebovať.
  • Máme odborné znalosti a nástroje na poskytovanie optimálnej podpory a poradenstva.

Vaše výhody

  • Krátke prevedenie

    Hmotnosť a dĺžka rámu motora sú znížené vďaka špeciálnej konštrukcii
  • Veľký výber možností

    Umožňuje vlastné kombinácie motorov a bŕzd
  • Diagnostická jednotka na monitorovanie funkcie a opotrebenia (voliteľná)

    Bezkontaktný a nepretržitý prísun informácií o funkcii a opotrebení každej jednotlivej brzdy
  • Funkčná bezpečnosť (voliteľná)

    S certifikáciou podľa normy EN ISO 13849-1. Pre oblasť technológie udalostí sú splnené požiadavky normy DIN 56950-1.

Brzdy pre trojfázové motory radu DR..

Vlastnosti

Náš rad motorov DR.. je možné kombinovať s ideálnou brzdou BE.., aby zodpovedal vašim požiadavkám na brzdný moment alebo brzdnú prácu. Brzdy namontované na motoroch väčších ako veľkosť 90 majú navyše ďalšiu špeciálnu vlastnosť. Samotná brzda je namontovaná na trecej doske, ktorú stačí pripevniť na koncový štít. To vám umožňuje vymeniť jednotku za väčšiu alebo menšiu brzdu bez toho, aby ste museli motor otvárať, demontovať alebo meniť.

Naše brzdy sa dajú uvoľniť aj mechanicky, ak sú vybavené ručným uvoľňovačom bŕzd. K dispozícii sú dve možnosti ručného uvoľnenia bŕzd:

  • Pre ručné uvoľnenie brzdy s funkciou automatického opätovného zapnutia (..HR); ručná páka je súčasťou dodávky.
  • Pri ručnom uvoľňovači bŕzd so zámkom (..HF) je súčasťou dodávky nastavovacia skrutka.

Na ovládanie kotúčových bŕzd s cievkou na jednosmerný prúd si môžete vybrať z ponuky ovládacích prvkov na základe požiadaviek a prevádzkových podmienok. Všetky ovládacie prvky bŕzd sú štandardne vybavené varistormi na ochranu proti prepätiu.

Ovládacie prvky brzdy sa inštalujú buď priamo do svorkovnice na motore, alebo do rozvádzača. V prípade motorov tepelnej triedy 180 (H) a motorov v nevýbušnom prostredí (okrem kategórie /3D) musí byť riadiaci systém nainštalovaný v rozvádzači. Rôzne kryty pre brzdové usmerňovače majú rôzne farby (= farebný kód), aby sa dali ľahšie rozoznať.

Ovládanie bŕzd v priestore pre kabeláž

Napájacie napätie pre brzdy s pripojením na striedavý prúd sa dodáva buď samostatne, alebo sa odoberá z napájacieho systému motora v priestore zapojenia. Napájanie môže pochádzať zo sieťového napätia motora len vtedy, keď sa používajú motory s pevnými otáčkami. Pri viacrýchlostných motoroch a pri prevádzke s frekvenčným meničom sa napájacie napätie pre brzdu musí dodávať samostatne.

Okrem toho majte na pamäti, že reakcia brzdy je oneskorená o zvyškové napätie motora, ak je brzda napájaná sieťovým napätím motora. Čas pôsobenia brzdy uvedený v technických údajoch brzdy, ktorý je t2l pre odpojenie v obvode striedavého prúdu, platí len pri oddelenom napájaní.

Technické údaje

Výpis z možností kombinácie bŕzd

Zatvoriť tabuľku
Typ motora Typ brzdy Wtot
106 J
Odstupňovanie brzdného momentu
Nm
             
DR..90 BE1 120 5 7 10          
  BE2 165   7 10 14 20      
  BE5 260       14 20 28 40  
DR..100 BE2 165     10 14 20      

BE5 260       14 20 28 40 55
               
Tu sme pre Vás uložili tabuľku.

Prehľad technických údajov

Typ a počet použitých brzdových pružín určuje úroveň brzdného momentu. Ak nie je v objednávke uvedené inak, brzda je štandardne vybavená maximálnym brzdným momentom (MBmax), ak je objednaná ako jednoduchá brzda. Štandardný brzdný moment v samostatnom motore a prevodovom motore závisí od menovitého krútiaceho momentu motora a môže sa odchyľovať od maximálneho brzdného momentu. Znížené brzdné momenty (MBred) je možné zvoliť pri rovnakej veľkosti brzdy vďaka dodatočným kombináciám brzdových pružín.

Zatvoriť tabuľku
Typ brzdy MBmax
Nm
Znížené brzdné momenty MBred
Nm
Winsp
106 J
t1 10-3 s t2 10-3 s PB W
BG BGE t2II t2I
BMG02 1.2 0.8         15 28 10 100 25 15
BR03 3.2 2.4 1.6 0.8     200 25 3 30 26 200
BE05 5.0 3.5 2.5 1.8 - - 120 34 15 10 42 32
BE1 10 7.0 5.0 - - - 120 55 10 12 76 32
BE2 20 14 10 7.0 5.0 - 180 73 17 10 68 43
BE5 55 40 28 20 14 - 390 - 37 10 70 49
BE11 110 80 55 40 20 - 640 - 41 15 82 76
BE20 200 150 110 80 55 40 1000 - 57 20 88 100
BE30 300 200 150 100 75 - 1,500 - 60 16 80 130
BE32 600 500 400 300 200 150 1,500 - 60 16 80 130
BE60 600 500 400 300 200   2500   90 25 120 195
BE62 1200 1000 800 600 400   2500   90 25 120 195
BE120 1000 800 600 400 - - 390 - 120 40 130 250
BE122 2000 1600 1200 800 - - 300 - 120 40 130 250
  1. MBmax = maximum braking torque
  2. MBred = reduced braking torque
  3. Winsp = braking work until maintenance
  4. t1 = response time
  5. t2I = brake application time for cut-off in the AC circuit
  6. t2II = brake application time for cut-off in the DC and AC circuits
  7. PB = braking power
Tu sme pre Vás uložili tabuľku.

Funkčná bezpečnosť

Funkčná bezpečnosť: Brzdy a brzdové usmerňovače

Pohony SEW-EURODRIVE môžu byť vybavené voliteľnými bezpečnostnými komponentmi, ako sú brzdy a/alebo snímače.

Integrovaná bezpečnostná brzda je na typovom štítku motora jasne označená logom FS (napr. FS02). To umožňuje implementáciu bezpečnostných funkcií a hodnotenie úrovne ich výkonu podľa normy EN ISO 13849-1.

Bezpečnostné funkcie našich bŕzd

  • SBA (bezpečné spustenie brzdy)
  • SBH (bezpečné brzdenie)

Naša statická a dynamická diagnostika bŕzd pre riadiacu jednotku MOVI-PLC® je k dispozícii aj ako doplnok k systému bezpečnej brzdy.

Oblasti použitia

  • Spomalenie pohybu, napr. pohonné jednotky, otočné stoly atď.
  • Ochrana proti pádu, napr. kladkostroje
  • Polohovacie pohony

Naposledy navštívené