Spoľahlivá kontrola
funkcia a opotrebenie bŕzd iba jedným meracím systémom.
Individuálne plánovanie
intervalov údržby v závislosti od opotrebenia, pretože diagnostická jednotka /DUE neustále zisťuje pracovnú vzduchovú medzeru brzdy.
Jednorazový nákup
Pretože samotný merací systém pracuje bezdotykovo a je teda neopotrebovateľný.
Nová diagnostická jednotka DUE od spoločnosti SEW-EURODRIVE pre miliónkrát osvedčené brzdy BE1 až BE122 a pre nové dvojité brzdy BF/BT11 až BF/BT 30 zvláda s iba jedným meracím systémom hneď dve úlohy: kontrolu funkcie brzdy a zisťovanie opotrebenia brzdového obloženia. Oboje je možné vďaka nepretržitému sledovaniu pracovnej vzduchovej medzery brzdy. Tak možno individuálne naplánovať aj intervaly údržby brzdového systému v závislosti od opotrebenia. V praxi to znamená: Funkciu a opotrebenie brzdy máte vždy pod kontrolou.
Snímač je plne integrovaný do brzdy a vyhodnocovacia elektronika do svorkovej skrine. Tak možno variant diagnostickej jednotky DUE bez problémov použiť aj pri sťažených okolitých podmienkach do krytia IP66.
Okrem toho má štandardne vždy jeden digitálny výstup pre funkciu brzdy a opotrebenie brzdového obloženia a jeden analógový prúdový signál, ktorý zodpovedá veľkosti pracovnej vzduchovej medzery.
Merací systém pracuje bezdotykovo, lebo je založený na princípe vírivého prúdu, vysokofrekvenčný striedavý prúd preteká snímačmi. Elektromagnetické pole indukuje v kotúči kotvy vírivé prúdy, ktoré menia striedavý odpor snímača. Táto zmena impedancie je vyhodnocovacou jednotkou premenená na elektrický signál (4 – 20 mA), ktorý je úmerný k pracovnej vzduchovej medzere brzdy.
Kontrola funkcie bŕzd je realizovaná prostredníctvom digitálnych signálov (zapínacie kontakty). A dosiahnutie medzí opotrebenia je signalizované digitálnymi výstupmi (rozpínacie kontakty). Okrem toho umožňujú prúdové výstupy nepretržite monitorovať opotrebenie brzdy.
Okrem výstupov zobrazujú LED diódy na vyhodnocovacej jednotke funkciu a opotrebenie každej čiastkovej brzdy.
Nasledujúce tabuľky vám ukazujú technické údaje diagnostických jednotiek pre zabudovanie v pripájacom priestore motora a snímače zabudované v telese cievky.
Vyhodnocovacia jednotka | DUE-1K-00 pre brzdu BE.. | DUE-2K-00 pre brzdu BF../BT.. | ||
Signálové výstupy (2 kanály) | Brzda BE.. Out1: 4 – 20 mA FCT1: DC 24 V (150 mA) WEAR1: DC 24 V (150 mA) | Čiastková brzda 1 pri brzde BF../BT.. Out1: 4 – 20 mA FCT1: DC 24 V (150 mA) WEAR1: DC 24 V (150 mA) Čiastková brzda 2 pri brzde BF../BT.. Out2: 4 – 20 mA FCT2: DC 24 V (150 mA) WEAR2: DC 24 V (150 mA) | ||
Odber prúdu | Max. | mA | 190 | 360 |
Min. | mA | 40 | 80 | |
Napájacie napätie | DC 24 V (± 15%) | |||
Elektromagnetická kompatibilita | DIN EN 61800‑3 | |||
Rozsah prevádzkových teplôt vyhodnocovacej jednotky | -40 až +105 °C | |||
Vlhkosť vzduchu | ≤ 90 % relatívnej vlhkosti vzduchu | |||
Krytie | IP20 (v uzavretej svorkovej skrini max. IP66) |
Snímače | DUE-d6-00 | DUE-d8-00 |
Krytie | IP66 | IP66 |
Rozsah prevádzkových teplôt snímača a kábla | -50 až +150 °C | -50 až +150 °C |
Diagnostická jednotka DUE je k dispozícii s osvedčenými motormi typu DR.. ako s jednoduchou brzdou, tak aj s novou dvojitou brzdou. V súčasnosti sú realizované tieto kombinácie.
Typ motora DRN.. | Typ brzdy BE.. |
80M, 90S, 90L, 100L, 100LS, 112M, 132S, 132M, 132L | BE1, BE2, BE5, BE11 |
132M, 132L, 160M, 160L, 180M, 180L | BE20 |
160M, 160L, 180M, 180L, 200L, 225S, 225M, | BE30, BE32 |
200L, 225S, 225M, 250M, 250ME, 280S, 280M, | BE60, BE62 |
250M, 250ME, 280S, 280M, 315S, 315M, 315ME, 315L, 315H | BE120, BE122 |