• Naši odborníci poznajú vaše odvetvie a požiadavky.
  • Vďaka našej celosvetovej sieti sme vám kedykoľvek k dispozícii.
  • Máme znalosti a nástroje, aby sme vám mohli poskytnúť optimálne poradenstvo.
Kontaktujte nás
Výhody pre Vás

Spoľahlivá kontrola
funkcia a opotrebenie bŕzd iba jedným meracím systémom.

Individuálne plánovanie
intervalov údržby v závislosti od opotrebenia, pretože diagnostická jednotka /DUE neustále zisťuje pracovnú vzduchovú medzeru brzdy.

Jednorazový nákup
Pretože samotný merací systém pracuje bezdotykovo a je teda neopotrebovateľný.

Funkcia a opotrebenie vždy pod kontrolou

Nová diagnostická jednotka DUE od spoločnosti SEW-EURODRIVE pre miliónkrát osvedčené brzdy BE1 až BE122 a pre nové dvojité brzdy BF/BT11 až BF/BT 30 zvláda s iba jedným meracím systémom hneď dve úlohy: kontrolu funkcie brzdy a zisťovanie opotrebenia brzdového obloženia. Oboje je možné vďaka nepretržitému sledovaniu pracovnej vzduchovej medzery brzdy. Tak možno individuálne naplánovať aj intervaly údržby brzdového systému v závislosti od opotrebenia. V praxi to znamená: Funkciu a opotrebenie brzdy máte vždy pod kontrolou.

Snímač je plne integrovaný do brzdy a vyhodnocovacia elektronika do svorkovej skrine. Tak možno variant diagnostickej jednotky DUE bez problémov použiť aj pri sťažených okolitých podmienkach do krytia IP66.
Okrem toho má štandardne vždy jeden digitálny výstup pre funkciu brzdy a opotrebenie brzdového obloženia a jeden analógový prúdový signál, ktorý zodpovedá veľkosti pracovnej vzduchovej medzery.

Merací systém pracuje bezdotykovo, lebo je založený na princípe vírivého prúdu, vysokofrekvenčný striedavý prúd preteká snímačmi. Elektromagnetické pole indukuje v kotúči kotvy vírivé prúdy, ktoré menia striedavý odpor snímača. Táto zmena impedancie je vyhodnocovacou jednotkou premenená na elektrický signál (4 – 20 mA), ktorý je úmerný k pracovnej vzduchovej medzere brzdy.

Kontrola funkcie bŕzd je realizovaná prostredníctvom digitálnych signálov (zapínacie kontakty). A dosiahnutie medzí opotrebenia je signalizované digitálnymi výstupmi (rozpínacie kontakty). Okrem toho umožňujú prúdové výstupy nepretržite monitorovať opotrebenie brzdy.
Okrem výstupov zobrazujú LED diódy na vyhodnocovacej jednotke funkciu a opotrebenie každej čiastkovej brzdy.

Kontaktný formulár Celosvetové lokality
  • Dva digitálne výstupné signály (DC 24 V):
    • 1 digitálny výstup s funkciou zapínacieho kontaktu ako kontrola funkcie brzdy: sledovanie správnej funkcie brzdy (odbrzdená/zabrzdená)
    • 1 digitálny výstup s funkciou rozpínacieho kontaktu ako kontrola opotrebenia brzdy:
      sledovanie maximálnej medze opotrebenia brzdy (pracovná vzduchová medzera je v poriadku/príliš veľká)
  • Prúdový signál proporcionálny ku vzduchovej medzere, (4 ... max. 20 mA).
  • Snímač je integrovaný do telesa cievky
  • Kontrolky LED vo vyhodnocovacej jednotke signalizujú stav digitálnych výstupov
  • Vyhodnocovacia jednotka (elektronika) je vždy zabudovaná v svorkovej skrini a má triedu krytia ako celý pohon
  • Snímač s krytím IP66, preto je možné pohon ponúkať s celkovým krytím IP66
  • Snímanie opotrebovania obloženia a funkcie brzdy je bezdotykové, a preto nepodlieha opotrebeniu
  • Diagnostická jednotka variant DUE sa dodáva kompletne namontovaná a kalibrovaná v brzdovom motore
  • DIP prepínač na nastavenie veľkosti snímača a maximálne povolené limity opotrebovania pre optimálne prispôsobenie aplikácii v spojení s funkciou Condition Monitoring
  • V prípade výmeny nosiča obloženia alebo nastavenia vzduchovej medzery v prípade opotrebenia nie je potrebná opätovná kalibrácia snímača na vírivý prúd, pretože sa prostredie inštalácie snímača nezmenilo
  • Dodatočné skrátenie spojovacieho kábla medzi vyhodnocovacou elektronikou a snímačom, výmena snímača, vyhodnocovacej elektroniky, telesa magnetu alebo kotúča kotvy vždy vyžaduje kalibráciu vyhodnocovacej elektroniky
  • Connection variants:
    • Priamo cez svorku klietkovej pružiny
    • Pripojenie pomocou konektora M12 (4, resp. 8 špičiek) sa pripravuje
  • Diagnostickú jednotku možno dodatočne vybaviť (pripravuje sa, kontaktuje nás prosím)
  • Vyhodnocovacia jednotka je k dispozícii v dvoch verziách:
    • DUE-1K: Jednokanálová verzia pre brzdy BE..
    • DUE-2K: Dvojkanálová verzia pre brzdy BF../ BT..
  • Dvojkanálové vyhotovenie má na každú čiastkovú brzdu jeden digitálny výstup pre funkciu brzdy a opotrebenie brzdového obloženia a jeden analógový prúdový signál

Nasledujúce tabuľky vám ukazujú technické údaje diagnostických jednotiek pre zabudovanie v pripájacom priestore motora a snímače zabudované v telese cievky.

Vyhodnocovacia jednotka DUE-1K-00
pre brzdu BE..
DUE-2K-00
pre brzdu BF../BT..
Signálové výstupy (2 kanály) Brzda BE..
Out1: 4 – 20 mA
FCT1: DC 24 V (150 mA)
WEAR1: DC 24 V (150 mA)
Čiastková brzda 1 pri brzde BF../BT..
Out1: 4 – 20 mA
FCT1: DC 24 V (150 mA)
WEAR1: DC 24 V (150 mA)

Čiastková brzda 2 pri brzde BF../BT..
Out2: 4 – 20 mA
FCT2: DC 24 V (150 mA)
WEAR2: DC 24 V (150 mA)
Odber prúdu Max. mA 190 360
  Min. mA 40 80
Napájacie napätie DC 24 V (± 15%)
Elektromagnetická kompatibilita DIN EN 61800‑3
Rozsah prevádzkových teplôt vyhodnocovacej jednotky -40 až +105 °C
Vlhkosť vzduchu ≤ 90 % relatívnej vlhkosti vzduchu
Krytie IP20 (v uzavretej svorkovej skrini max. IP66)
Snímače DUE-d6-00 DUE-d8-00
Krytie IP66 IP66
Rozsah prevádzkových teplôt
snímača a kábla
-50 až +150 °C -50 až +150 °C

Diagnostická jednotka DUE je k dispozícii s osvedčenými motormi typu DR.. ako s jednoduchou brzdou, tak aj s novou dvojitou brzdou. V súčasnosti sú realizované tieto kombinácie.

Typ motora DRN.. Typ brzdy BE..
80M,
90S, 90L,
100L, 100LS,
112M,
132S, 132M, 132L


BE1, BE2, BE5, BE11
132M, 132L,
160M, 160L,
180M, 180L

BE20
160M, 160L,
180M, 180L,
200L,
225S, 225M,

BE30, BE32
200L,
225S, 225M,
250M, 250ME,
280S, 280M,

BE60, BE62
250M, 250ME,
280S, 280M,
315S, 315M, 315ME, 315L, 315H

BE120, BE122
  • aplikácie, kde je potrebná mechanická brzda odolná proti výpadku napätia
  • logistické dopravníky, od veľkých až po malé
  • aplikácie v zdvíhacej technike
  • aplikácie, kde je nutné zabrániť neplánovaným prestojom strojov
  • oblasti použitia, kde sa realizujú individuálne plánované intervaly údržby v závislosti od opotrebenia
  • aplikácie, v ktorých bezpečnosť prevádzky podlieha zvýšeným požiadavkám
  • použiteľnosť na celom svete a vo všetkých odvetviach