Brzda sa zvyčajne ovláda pomocou ovládača brzdy, ktorý je nainštalovaný buď v svorkovnici motora, alebo v rozvádzači. Môžete si vybrať zo širokej ponuky ovládacích prvkov brzdy. Okrem rôznych pripojovacích napätí sú k dispozícii aj ovládacie prvky bŕzd pre špecifické požiadavky aplikácie:
Brzdy do BE2 je možné dodať aj na prevádzku s externým zdrojom jednosmerného napätia bez dodatočného ovládania bŕzd, ak to zákazník požaduje.
Brzdy BE.. sú vybavené systémom dvoch cievok patentovaným spoločnosťou SEW-EURODRIVE. Pri použití špeciálnych riadiacich systémov bŕzd od spoločnosti SEW-EURODRIVE s funkciou zrýchlenia zabezpečuje ovládanie bŕzd, že sa najprv zapne iba akceleračná cievka a až potom pridržiavacia cievka (celá cievka). Silná impulzná magnetizácia (vysoký akceleračný prúd) akceleračnej cievky má za následok veľmi krátky reakčný čas, najmä pri veľkých brzdách, bez dosiahnutia hranice nasýtenia. Nosič brzdového obloženia sa pohybuje veľmi rýchlo a motor sa rozbieha takmer bez strát pri brzdení.
Čas odozvy pri použití brzdy závisí aj od toho, ako rýchlo sa energia uložená v brzdovej cievke rozptýli pri vypnutí napájania. Na rozptýlenie energie sa používa voľnobežná dióda na "vypnutie v obvode striedavého prúdu". Prúd klesá exponenciálnou rýchlosťou. Prúd sa rozptyľuje oveľa rýchlejšie prostredníctvom varistora, keď sú obvody jednosmerného a striedavého prúdu vypnuté súčasne s obvodom jednosmerného prúdu cievky. Čas odozvy sa výrazne skracuje. Bežne sa vypínanie v obvodoch jednosmerného a striedavého prúdu realizuje pomocou dodatočného kontaktu na brzdovom stykači (vhodnom pre indukčnú záťaž). Za určitých podmienok môžete na prerušenie jednosmerného obvodu použiť elektronické prúdové relé SR.E alebo napäťové relé UR.E, pozri nasledujúcu časť.
Puzdrá BMS, BME, BMP, BMV a BMK sú podobné. Napájacie napätie a pomocné alebo ovládacie svorky sú pripojené na svorky 1 - 4, svorky 13 - 15 sú tri napájacie vedenia k brzde BE.
V nasledujúcich tabuľkách sú uvedené technické údaje pre riadiace systémy bŕzd na inštaláciu do svorkovnice motora a do rozvádzača. Rôzne kryty majú rôzne farby (= farebný kód), aby sa dali ľahšie rozlíšiť.
Typ | Funkcia | Napätie | Udržiavací prúd IHmax A | Typ | Číslo publikácie | Farebný kód |
BG | Polovlnový usmerňovač | AC 230 – 575 V | 1.4 | BG 1.4 | 827 881 4 | Čierna |
AC 150 – 500 V | 1.5 | BG 1.5 | 825 384 6 | Čierna | ||
AC 24 – 500 V | 3.0 | BG 3 | 825 386 2 | Hnedá | ||
BGE | Jednocestný usmerňovač s elektronickým spínaním | AC 230 – 575 V | 1.4 | BGE 1.4 | 827 882 2 | Červená |
AC 150 – 500 V | 1.5 | BGE 1.5 | 825 385 4 | Červená | ||
AC 42 – 150 V | 3.0 | BGE 3 | 825 387 0 | Modrá | ||
BSR | Polovlnový usmerňovač + prúdové relé na vypnutie v obvode jednosmerného prúdu | AC 150 – 500 V | 1.0 | BGE 1.5 + SR 11 | 825 385 4 826 761 8 | Červená - |
1.0 | BGE 1.5 + SR 15 | 825 385 4 826 762 6 | Červená - | |||
1.0 | BGE 1.5 + SR 19 | 825 385 4 826 246 2 | Červená - | |||
AC 42 – 150 V | 1.0 | BGE 3 + SR11 | 825 387 0 826 761 8 | Modrá - | ||
1.0 | BGE 3 + SR15 | 825 387 0 826 762 6 | Modrá - | |||
1.0 | BGE 3 + SR19 | 825 387 0 826 246 2 | Modrá - | |||
BUR | Polovlnový usmerňovač + napäťové relé na vypnutie v obvode jednosmerného prúdu | AC 150 – 500 V | 1.0 | BGE 1.5 + UR 15 | 825 385 4 826 759 6 | Červená - |
AC 42 – 150 V | 1.0 | BGE 3 + UR 11 | 825 387 0 826 758 8 | Modrá - | ||
BS | Ochranný obvod varistora | DC 24 V | 5.0 | BS24 | 826 763 4 | Vodná modrá |
BSG | Elektronické spínanie | DC 24 V | 5.0 | BSG | 825 459 1 | Biela |
BMP | Jednocestný usmerňovač s elektronickým spínaním, integrované napäťové relé na vypnutie v obvode jednosmerného prúdu | AC 230 – 575 V | 2.8 | 2.8 | 2.8 | - |
Typ | Funkcia | Napätie | Udržiavací prúd IHmax A | Typ | Číslo publikácie | Farebný kód |
BMS | Jednocestný usmerňovač ako BG | AC 230 – 575 V | 1.4 | BMS 1.4 | 829 830 0 | Čierna |
AC 150 – 500 V | 1.5 | BMS 1.5 | 825 802 3 | Čierna | ||
AC 42 – 150 V | 3.0 | BMS 3 | 825 803 1 | Hnedá | ||
BME | Jednocestný usmerňovač s elektronickým spínaním ako BGE | AC 230 – 575 V | 1.4 | BME 1.4 | 829 831 9 | Červená |
AC 150 – 500 V | 1.5 | BME 1.5 | 825 722 1 | Červená | ||
AC 42 – 150 V | 3.0 | BME 3 | 825 723 X | Modrá | ||
BMH | Jednocestný usmerňovač s elektronickým spínaním a funkciou ohrevu | AC 230 – 575 V | 1.4 | BMH 1.4 | 829 834 3 | Zelená |
AC 150 – 500 V | 1.5 | BMH 1.5 | 825 818 X | Zelená | ||
AC 42 – 150 V | 3.0 | BMH 3 | 825 819 8 | Žltá | ||
BMP | Jednocestný usmerňovač s elektronickým spínaním, integrované napäťové relé na vypnutie v obvode jednosmerného prúdu | AC 230 – 575 V | 1.4 | BMP 1.4 | 829 832 7 | Biela |
AC 150 – 500 V | 1.5 | BMP 1.5 | 825 685 3 | Biela | ||
AC 42 – 150 V | 3.0 | BMP 3 | 826 566 6 | Svetlomodrá | ||
AC 230 – 575 V | 2.8 | BMP 3.1 | 829 507 7 | - | ||
BMK | Jednocestný usmerňovač s elektronickým spínaním, 24 V DC vstupom a vypínaním v DC obvode | AC 230 – 575 V | 1.4 | BMK 1.4 | 829 883 5 | Vodná modrá |
AC 150 – 500 V | 1.5 | BMK 1.5 | 826 463 5 | Vodná modrá | ||
AC 42 – 150 V | 3.0 | BMK 3 | 826 567 4 | Jasne červená | ||
BMV | Riadiaca jednotka brzdy s elektronickým spínaním, ovládacím vstupom 24 V DC a rýchlym vypínaním | DC 24 V | 5.0 | BMV 5 | 1 300 006 3 | Biela |
BST | Bezpečnostné ovládanie bŕzd s elektronickým spínaním a napájaním jednosmerným prúdom | AC 460 | 0.6 | BST 0.6S | 08299714 | - |
AC 400 | 0.7 | BST 0.7S | 13000772 | - | ||
AC 230 | 1.2 | BST 1.2S | 13001337 | - |