Výskum toho, čo nás bude poháňať v budúcnosti

Naša vášeň od roku 1931 - riadime svet a formujeme budúcnosť

Príbeh spoločnosti Süddeutsche Elektromotorenwerke (SEW) začína štyrmi ľuďmi - geniálnym inžinierom, odvážnym a podnikavým manželským párom a ich dcérou. V priebehu desaťročí nasledovali ich kroky tisíce ďalších ľudí. Práve títo ľudia spoločne urobili zo spoločnosti to, čím je dnes - jedným z popredných svetových dodávateľov pohonnej a automatizačnej techniky. Zistite viac o ľuďoch, ktorí stoja za strojmi, a o ich nápadoch na riadenie budúcnosti.

>

Majster presnej mechaniky, ktorý sa vyučil v USA v oblasti elektromotorov, si v roku 1913 otvoril malú opravárenskú dielňu v Bruchsale. Z nej sa stala spoločnosť Albert Obermoser AG, ktorá sa však v dôsledku ťažkých povojnových rokov dostala do finančných ťažkostí. Obermoser musel svoju spoločnosť predať priemyselnému koncernu, ktorý tiež začal upadať. Banka však vidí pre Obermoser AG budúce príležitosti a plánuje generálnu opravu. V tom čase už Albert Obermoser AG opustil a pokračuje v podnikaní so spoločnosťou Albert Obermoser KG.

>

V roku 1927 je bankár Christian Pähr poverený reštrukturalizáciou spoločnosti Albert Obermoser AG. Keď Obermoser opustil svoju bývalú spoločnosť a zároveň založil spoločnosť Albert Obermoser KG, Christian Pähr spočiatku pokračoval vo vedení rovnomennej spoločnosti AG. Dňa 13. júna 1931 prevzal výrobné práva a založil vlastnú spoločnosť Süddeutsche Elektromotorenwerke. Zomrel len o štyri roky neskôr v roku 1935 vo veku 70 rokov.

SEW bola založené 13. júna 1931

Napriek svojej priekopníckej technológii sa spoločnosť Albert Obermoser AG dostala v roku 1929 do finančných ťažkostí v dôsledku veľkej hospodárskej krízy. Bankár Christian Pähr získal majetok skrachovanej spoločnosti a 13. júna 1931 založil spoločnosť Süddeutsche Elektromotorenwerke SEW. Na tomto obrázku sú znázornení zamestnanci. Krátko po založení spoločnosti sa počet zamestnancov zvýšil na 35.

Typické pre danú dobu - názov a pečať kvality novej spoločnosti

Hoci spoločnosť vznikla v najhoršom možnom čase, prežila veľkú hospodársku krízu a rozrástla sa. Christian Pähr ako riaditeľ SEW zarábal 441 ríšskych mariek mesačne, zatiaľ čo mesačné platy a mzdy jeho zamestnancov sa pohybovali od 24 do 199 ríšskych mariek.

>

Dcéra zakladateľa spoločnosti pomáhala svojej matke viesť spoločnosť SEW po jeho predčasnej smrti a v roku 1941 bola vymenovaná za oprávnenú podpisovateľku. V roku 1942 sa vydala za armádneho dôstojníka Ernsta Blickleho.

>

Po krátkom čase strávenom ako vojnový zajatec sa Ernst Blickle vrátil do Bruchsalu. Keď v decembri 1945 zomrela jeho svokra, prevzal vedenie spoločnosti SEW. Ako vizionár si Blickle rýchlo uvedomil potenciál technológie a začal získavať potrebné odborné znalosti. Oboje dôsledne využíval na rozvoj svojej spoločnosti.

>

Rainer Blickle, ktorý pôsobil a pracoval v Brazílii pre spoločnosť SEW, sa po smrti svojho otca vracia domov. Ako vedúci partner je zodpovedný najmä za trhy a dcérske spoločnosti v Indii, Južnej Amerike a Európe. Na rozdiel od mnohých iných spoločností v tom čase zostal na svojom tradičnom mieste v Nemecku a v sídle spoločnosti v Bruchsale, kde postupne investoval do nových budov a výrobných hál. Do jeho odchodu z vedenia spoločnosti v roku 2013 boli v Bruchsale vybudované prvý závod na výrobu elektroniky, inovačné centrum Ernst Blickle (EBIC), DriveAcademy®, závod na výrobu veľkých prevodových jednotiek a mnohé ďalšie závody po celom svete. Zomrel 3. marca 2021 vo veku 73 rokov.

>

Jürgen Blickle už viac ako 10 rokov úspešne riadi osud spoločnosti ako jediný konateľ. Smútok a slávnostné chvíle idú často ruka v ruke. Po smrti svojho brata Rainera začiatkom marca 2021 oslávil Jürgen Blickle v lete 2021 dve významné výročia: svoje 70. narodeniny a 90. výročie založenia spoločnosti SEW-EURODRIVE. V nadväznosti na rodinnú tradíciu sa Jürgen Blickle venuje aj Nemecku ako miestu pôsobenia. Nové južné a severné haly závodu v Graben-Neudorfe, nový závod na výrobu elektroniky, veľké garáže pre zamestnancov v Bruchsale a Graben, firemná škôlka, centrum infraštruktúry a opatrenia, ktoré sú ešte vo výstavbe alebo vo fáze plánovania, sú toho jasným dôkazom.

Na začiatku 20. rokov 20. storočia v továrenských halách dominovali pohony s prevodovými remeňmi. Tomu zodpovedala nielen vysoká hladina hluku, ale aj riziko úrazu. Nehovoriac o vysokých energetických nárokoch. Priekopnícky vynález Alberta Obermosera, patentovaný v roku 1928, konečne ponúkol alternatívu k týmto hnacím remeňom. Pohonná jednotka, ktorú Obermoser nazval "Gearmotor", spája motor s prevodovkou - čelným ozubeným kolesom. Výhoda: riešenie je kompaktné a priestorovo úsporné, pracuje oveľa tichšie a presnejšie a tiež šetrí energiu.

Najprelomovejší vynález spoločnosti SEW-EURODRIVE v oblasti technológie pohonu prišiel v polovici 60. rokov 20. storočia: Modulárny systém pre prevodové motory je dodnes jedným z najdôležitejších pilierov úspechu spoločnosti. Zvládnuteľný počet štandardizovaných jednotlivých dielov a skupín komponentov tvorí základ pre nespočetné množstvo možných kombinácií pre každú požiadavku zákazníka. Rýchla montáž a rýchle dodanie poskytujú spoločnosti SEW-EURODRIVE dôležitú konkurenčnú výhodu.

Keď spoločnosť SEW-EURODRIVE v roku 1973 prevzala spoločnosť Albert Obermoser KG, do portfólia pribudli nové motory, typy motorov a príslušné príslušenstvo. Patrili k nim prevodové motory s klinovým remeňom a trecím kolesom s premenlivými otáčkami, spojky, brzdové motory, jednosmerné motory, meniče výkonu a ďalšie elektrické komponenty.

Na veľtrhu HANNOVER MESSE 1977 spoločnosť predstavuje aj ďalší vynález: prevodovka s paralelným hriadeľom s vysokým stupňom účinnosti teraz umožňuje použitie s väčším výkonom a je výrazne tichšia ako predchádzajúce konštrukcie prevodoviek.

Začiatkom 80. rokov minulého storočia počítače dobyli kancelárie vývojárov a dizajnérov. S nástupom rozmachu CAD sa výrazne zjednodušil a zrýchlil aj návrh diskov. V 80. rokoch si elektronika našla cestu nielen do kancelárií, ale aj do technológie pohonov, čo predznamenalo začiatok priemyselnej automatizácie. Aj v spoločnosti SEW-EURODRIVE teraz frekvenčné meniče riadia prevodové motory. Elektronické riadenie na seba nenechalo dlho čakať.

Ernst Blickle sa rozhodol, že namiesto nákupu pohonnej elektroniky ju bude vyvíjať a vyrábať sám v spoločnosti SEW-EURODRIVE. V roku 1991 sa rozhoduje o zriadení nového závodu na výrobu elektroniky v Bruchsale. Celková koncepcia, ktorú spoločnosť vyvinula v nasledujúcich rokoch, stanovuje štandardy v oblasti technológie pohonov. To zahŕňalo aj prevodovky s nízkym spätným rázom a servomotory, ktoré boli pridané do sortimentu výrobkov v 90. rokoch.

Od decentralizovaného pohonu MOVIMOT nie je ďaleko k prvej pohonnej jednotke, ktorá spája motor, prevodovku a menič v jednom kryte. So zariadením MOVIGEAR® - tiež predstaveným na veľtrhu Hannover Messe - vstúpila mechatronika do technológie pohonov v roku 2005. V roku 2011 pribudol na báze pohonu MOVIGEAR® elektronický motor (motor a menič v jednej jednotke).

Dva roky po MOVIGEAR® spoločnosť SEW-EURODRIVE na veľtrhu Hannover Messe pôsobivo demonštruje, že dokáže sama vyrábať aj priekopnícku platformu priemyselných prevodoviek - ako zvyčajne, tiež na základe osvedčeného modulárneho princípu špecialistu na pohony. S cieľom uspokojiť rastúci dopyt po týchto prevodovkách sa v Bruchsale buduje nový výrobný závod na výrobu veľkých prevodoviek.

Osvedčený modulárny princíp spoločnosti SEW-EURODRIVE sa aj dnes ukazuje ako perspektívny. S MOVI-C® sa spoločnosti podarilo uskutočniť generačný prechod na koordinovaný kompletný program pohonnej techniky, meničov, riadiacej techniky vrátane inžinierskeho softvéru a predprogramovaných softvérových modulov. Prvý závod na výrobu elektroniky, dokončený v roku 1999, už dlho praskal vo švíkoch. Nová budova v Bruchsale je preto v roku 2017 nevyhnutná.

Spoločnosť SEW-EURODRIVE vyvíja novú platformu priemyselných prevodoviek na základe svojej série P a osvedčených komponentov, aby v budúcnosti lepšie slúžila aplikáciám, ako sú bubnové sušičky alebo lisy na drevotrieskové dosky. Mimoriadne kompaktná koaxiálna planetová prevodovka umožňuje vysoké rýchlosti, ako aj bezprecedentný výkon a tepelný limitný výkon na malom priestore.

Prevodový motor

Prierezový výkres prevodového motora zo 60. rokov 20. storočia. Podľa potreby ho bolo možné pripojiť k rôznym prevodovkám. Posunutím posuvníka preskúmajte vnútro prevodového motora.

Továreň budúcnosti je inteligentná a štíhla - inovatívne dopravné a asistenčné systémy

Sú mobilné a škálovateľné, autonómne alebo navádzané po trati - súčasti komplexného systémového riešenia našej značky MAXOLUTION® pre štíhlu inteligentnú továreň 21. storočia. Inovatívny hardvér a softvér založený na našom osvedčenom modulárnom technologickom systéme.

Ktoré inovácie nás budú poháňať v budúcnosti?

V inovačnom centre Ernst Blickle pracuje viac ako 550 ľudí z celého sveta v oblasti výskumu a vývoja. Ich spoločným cieľom je vyvíjať nové nápady, produkty a technológie pre pohonnú techniku a automatizáciu pohonov budúcnosti.

História a budúcnosť s pohonom - na obrázkoch

Aktiváciou tohto videa spoločnosť Youtube prenesie údaje do USA. Viac informácií nájdete v našich zásadách ochrany osobných údajov.