Máte konkrétnu otázku a chceli by ste od nás poradiť? Zašlite nám správu so svojimi otázkami.
Motor s prevodovkou je homogénna a kompaktná jednotka, ktorú tvorí motor a prevodovka. V elektrických pohonoch vyrábaných spoločnosťou SEW-EURODRIVE, je pohonným motorom vždy elektromotor. Myšlienka „agregátu motor-prevodovka“ vychádza z patentu konštruktéra a podnikateľa Alberta Obermosera z Bruchsalu z roku 1928: Vynašiel takzvaný „predlohový motor“.
Od tej doby boli motory s prevodovkou neustále zdokonaľované a boli vynájdené nové druhy prevodoviek. Jednosmerné napájanie motora postupne strácalo význam, preto sa dnes prevodovky najčastejšie kombinujú s trojfázovými motormi alebo servomotormi.
Ústredným prvkom motora s prevodovkou je prevodovka so svojimi prevodovými stupňami, dvojicami ozubených kolies. Tie prenášajú výkon motoru zo strany pohonu na výstupnú stranu. Prevodovka tak funguje ako prevodník krútiaceho momentu a otáčok.
Vo väčšine prípadov znižuje prevodovka otáčky a súčasne prenáša výrazne vyššie krútiace momenty, ako by mohol zaistiť vlastný elektromotor. Od typu konštrukcie prevodovky závisí to, či do úvahy prichádza motor s prevodovkou pre ľahké, stredne ťažké alebo ťažké záťaže, pre krátke alebo dlhé doby zapnutia.
Podľa toho, či prevodovka otáčky prichádzajúce z motora (nazývané vstupné otáčky) znižuje alebo zvyšuje, hovoríme o prevode do pomala alebo prevode do rýchla. Parametrom prevodovky je pomer vstupných a výstupných otáčok.
Ďalším dôležitým parametrom motora s prevodovkou je maximálny krútiaci moment na výstupe. Uvádza sa v newtonmetroch (Nm) a je meradlom pre výkon motora s prevodovkou a záťaž, ktorou dokáže hýbať.
Pre typ motora s prevodovkou je rozhodujúci smer pôsobenia sily. Podľa tohoto rozlišujeme tri základné konštrukčné typy: prevodovky s paralelnými hriadeľmi, uhlové prevodovky a planétové prevodovky.
Motor s prevodovkou je homogénna a kompaktná jednotka, ktorú tvorí motor a prevodovka. V elektrických pohonoch vyrábaných spoločnosťou SEW-EURODRIVE, je pohonným motorom vždy elektromotor. Myšlienka „agregátu motor-prevodovka“ vychádza z patentu konštruktéra a podnikateľa Alberta Obermosera z Bruchsalu z roku 1928: Vynašiel takzvaný „predlohový motor“.
Od tej doby boli motory s prevodovkou neustále zdokonaľované a boli vynájdené nové druhy prevodoviek. Jednosmerné napájanie motora postupne strácalo význam, preto sa dnes prevodovky najčastejšie kombinujú s trojfázovými motormi alebo servomotormi.
Ústredným prvkom motora s prevodovkou je prevodovka so svojimi prevodovými stupňami, dvojicami ozubených kolies. Tie prenášajú výkon motoru zo strany pohonu na výstupnú stranu. Prevodovka tak funguje ako prevodník krútiaceho momentu a otáčok.
Vo väčšine prípadov znižuje prevodovka otáčky a súčasne prenáša výrazne vyššie krútiace momenty, ako by mohol zaistiť vlastný elektromotor. Od typu konštrukcie prevodovky závisí to, či do úvahy prichádza motor s prevodovkou pre ľahké, stredne ťažké alebo ťažké záťaže, pre krátke alebo dlhé doby zapnutia.
Podľa toho, či prevodovka otáčky prichádzajúce z motora (nazývané vstupné otáčky) znižuje alebo zvyšuje, hovoríme o prevode do pomala alebo prevode do rýchla. Parametrom prevodovky je pomer vstupných a výstupných otáčok.
Ďalším dôležitým parametrom motora s prevodovkou je maximálny krútiaci moment na výstupe. Uvádza sa v newtonmetroch (Nm) a je meradlom pre výkon motora s prevodovkou a záťaž, ktorou dokáže hýbať.
Pre typ motora s prevodovkou je rozhodujúci smer pôsobenia sily. Podľa tohoto rozlišujeme tri základné konštrukčné typy: prevodovky s paralelnými hriadeľmi, uhlové prevodovky a planétové prevodovky.
Kto hľadá na internete motor s prevodovkou pre špeciálne menovité napätie, môže rýchlo zistiť, že existuje veľmi široká ponuka. Najčastejšie sú hľadané motory s prevodovkou
Spravidla sú pre motor s prevodovkou uvádzané dve napätia, ako napr. „
Na typovom štítku, ktorý musí byť na každom prevodovom motore, patrí povolený rozsah napätia k potrebným menovitým údajom. Typové štítky väčšiny motorov s prevodovkou pritom vykazujú mierne širší rozsah napätia: Pretože pre elektrické stroje sú povolené výkyvy napätia v rámci tolerancie podľa normy v rozsahu
Ako rozmanité sú ich možnosti použitia, tak rozsiahle sú možnosti kombinácií pre naše motory s prevodovkou. Vďaka univerzálnemu stavebnicovému systému vyvinutému spoločnosťou SEW-EURODRIVE môžu naši zákazníci siahnuť po miliónoch variantov a nájdu pre každú požiadavku svoje individuálne riešenie produktu. Cieľom stavebnicového systému je pritom možnosť zostaviť z čo najmenej komponentov podľa možnosti najviac rôznorodých koncových výrobkov.
Prevodové motory SEW-EURODRIVE sa členia do kategórií štandardné motory s prevodovkou, servomotory s prevodovkou, motory s prevodovkou pre elektrické závesné dráhy, variátorové motory, motory s prevodovkou z nehrdzavejúcej ocele a motory s prevodovkou do výbušného prostredia.
Štandardné motory s prevodovkou presviedčajú svojimi rôznymi typmi konštrukcie, optimálnym odstupňovaním veľkého počtu konštrukčných veľkostí a najrôznejšími vyhotoveniami. To z nich robí nepostrádateľné robustné pohony obzvlášť vo výrobe a v logistike. Podľa odstupňovania prevodových stupňov sú možné vysoké krútiace momenty až 50000 Nm.
Výkon, dynamika a presnosť. To sú základné rysy servomotorov s prevodovkou. Náš stavebnicový systém je aj tu kľúčom k obrovským možnostiam kombinácií a umožňuje v tomto segmente najrozličnejšie konštelácie prevodovky a motora. Tak je možné pre akúkoľvek požiadavku realizovať dokonale vhodný motor s prevodovkou.
Podľa toho, či naše planétové servoprevodovky PF.. resp. čelné servoprevodovky BF.. spojíte so synchrónnymi servomotormi CMP, asynchrónnymi servomotormi typu DRL.. alebo trojfázovými motormi DR..: Zakaždým vám zvláštna súhra motora a prevodovky poskytne presne taký pohon, ktorý bude perfektne šitý na mieru Vašemu uplatneniu a Vašim požiadavkám.
Aj s našimi štandardnými prevodovkami môžete realizovať rozmanité kombinácie s našimi servomotormi a nastaviť a optimalizovať svoje zariadenie z hľadiska pohonu celkom individuálne.
Pre uplatnenia, pri ktorých je nutné plynulo prispôsobiť otáčky pohonu, sa na scéne objavujú naše mechanické variátorové motory . Takéto požiadavky sa objavujú napríklad u jednoduchých dopravníkov alebo miešacích zariadení, ktorých rýchlosť je nutné neustále prispôsobovať rôznym procesným postupom. Prispôsobenie rýchlosti potom prebieha plynule buď ručným kolesom alebo diaľkovo.
Pokiaľ je aplikovaný v hygienických priestoroch náročných na čistenie, musí motor s prevodovkou vydržať používanie chemikálií a vlhkosť. Na tieto účely sú navrhnuté naše motory s prevodovkou z nehrdzavejúcej ocele odolné proti kyselinám a lúhom. Ich povrch optimalizovaný na čistenie a vyhotovenie bez ventilátorov okrem iného zaisťujú, že sa v priehlbniach nemôžu usadzovať nečistoty. Čo sa týka výkonu, nemusíte sa ničoho vzdať. Či už vo vyhotovení ako čelný motor s prevodovkou z nehrdzavejúcej ocele RES.. alebo kužeľový motor s prevodovkou z nehrdzavejúcej ocele KES..: Tieto motory s prevodovkou sú mimoriadne robustné, majú dlhú životnosť, sú nenáročné na údržbu a vďaka kužeľovej prevodovke obzvlášť priestorovo úsporné.
Veľký počet našich štandardných motorov a servomotorov s prevodovkou je pri dodržaní miestnych smerníc možné dostať všade na svete ako motory s prevodovkou do výbušného prostredia. Sú to preto výkonné a bezpečné pohony, ktoré vám potrebný vysoký výkon poskytujú aj v prostredí ohrozenom výbuchom so zmesami vzduchu a plynu alebo vzduchu a prachu.