Riešenia pohonu pre výrobu pneumatík

Pneumatiky sú jedinou vecou, ktorá spája vozidlo s vozovkou, a preto sú základom bezpečnosti vozidla alebo lietadla. Tento význam sa odráža v náročnosti a zložitosti procesu ich výroby. Zabezpečenie hladkého a bezpečného priebehu výroby si vyžaduje robustné a inteligentné riešenia pohonu. Uvedomujeme si, aká dôležitá je pre výrobu pneumatík spoľahlivosť výroby, vynikajúca kvalita a energeticky účinná technológia pohonu a riadenia.

Riešenia pohonu pre výrobu pneumatíkT
  • Miešače
  • Extrudéry
  • Chladiace potrubie extrudéra / po prúde
  • Navíjač jadier
  • Systém kalandrov / uzáverov
  • Rezací stroj
  • Stroj na výrobu pneumatík
  • Tvrdiaci lis (mechanický)
  • Kontrola
  • Portálový robot
  • Technológia spojovacieho dopravníka

Miešače

Miešače

Keďže pneumatiky - alebo konkrétne typy pneumatík - musia mať určité vlastnosti, výrobcovia pneumatík používajú rôzne gumové zmesi. Okrem prírodného a syntetického kaučuku sa do týchto zmesí pridávajú rôzne materiály a prísady, aby pneumatiky získali požadované vlastnosti. Jedna zmes pneumatík môže obsahovať až 45 rôznych základných materiálov, ktoré sa kombinujú v miešačke - druhu hnetacieho stroja, ktorý pôsobí tlakom a teplom. Výsledná zmes sa potom pomocou extrudéra roztiahne do dlhého vlákna gumy, ochladí sa a dočasne uskladní a čaká na ďalšie spracovanie.

Zvyčajne sa na to používajú špeciálne prevodovky od spoločnosti SEW EURODRIVE.

Výhody pre Vás:

  • Riešenie na mieru: individuálne, robustné špeciálne prevodovky, napr. ako náhradné prevodovky v prípade servisných incidentov
  • Široká škála možností a flexibility: vstupy a výstupy s viacerými hriadeľmi, individuálne konštrukcie oceľových zváraných skríň alebo špeciálne prevody a mnoho ďalšieho
  • Navrhnuté a vytvorené odborníkmi na konkrétne aplikácie

Ako Vám môžeme pomôcť?

Extrudéry

Extrudéry

Extrudér vťahuje gumový pás vyrobený v miešačke, ktorý vychádza z miešačky v plastickom stave, do skrutkového lisu. Lis potom formuje pás do súvislého pásu.

Zvyčajne sa na to používajú šikmé prevodovky / kužeľovo-šikmé prevodovky série X.. v konštrukcii extrudéra.

Výhody pre Vás:

  • Špecifické riešenie pre extrúder
  • Robustné a výkonné prevodovky s jemným odstupňovaním (23 veľkostí s rozsahom krútiaceho momentu od 6,8 do 475 kNm)
  • Široká škála možností: chladenie, tesniace systémy, pripojenie motora a mnoho ďalšieho
  • Rozhrania prevodovky podľa požiadaviek zákazníka so strojom

Ako Vám môžeme pomôcť?

Chladiace potrubie extrudéra / po prúde

Chladiace potrubie extrudéra / po prúde

Pri prechode cez chladiacu linku extrudéra sa gumový pás - ktorý je ešte teplý - skontroluje, aby sa určila jeho hmotnosť na meter, a ochladí sa v ponornom kúpeli.

Bežne sa na to používajú naše MOVIGEAR® vo veľkostiach 2-4.

Výhody pre Vás:

  • Maximálna energetická účinnosť vďaka vysokej úrovni integrácie synchrónneho motora, prevodovky a riadiacej technológie (úspora energie > 40 %) a vysoká preťažiteľnosť (350 %)
  • Výrazne ľahšie ako alternatívne prevodové motory s asynchrónnymi motormi
  • Univerzálna montážna poloha
  • Výrazné zníženie počtu variantov a káblov
  • Jednoduchá a bezpečná kabeláž vďaka konektorovej technológii
  • Možnosť nastavenia rozsahu > 1:2000

Ako Vám môžeme pomôcť?

Navíjač jadier

Navíjač jadier

Táto časť pneumatiky je do veľkej miery zodpovedná za jazdné vlastnosti a stabilitu. Skladá sa z gumového základu, do ktorého je zabudovaná oceľ. Jadro pneumatiky sa vyrába na navíjačke jadra pred tým, ako sa okolo neho nanesú rôzne vrstvy textílie a oceľového kordu.

Náš motor DRC je na tento proces ideálny.

Výhody pre Vás:

  • Maximálna energetická účinnosť vďaka synchrónnemu motoru (úspora energie > 40 %)
  • Výrazné zníženie počtu variantov a káblov
  • Kompaktný dizajn uvoľňuje miesto
  • Mimoriadne jednoduchá a bezpečná kabeláž vďaka konektorovej technológii

Ako Vám môžeme pomôcť?

Systém kalandrov / uzáverov

Systém kalandrov / uzáverov

V kalandri sú pripravené oceľové a textilné vlákna vložené do jednej alebo viacerých vrstiev gumy. Na tento účel sa nite odvíjajú z kontinuálneho pásu a pomocou špeciálnych navíjacích zariadení sa vkladajú do kalandra.

Typickou aplikáciou pre viaceré naše výrobky je kalandr: Motor DRN, prevodovka X / prevodovka P-X

  • Výhody DRN motoru s brzdou
    • Motor ponúka vysoko spoľahlivú bezpečnostnú funkciu vďaka integrovanej brzde SEW. Valce kalandru sa zastavia v uhle do 30°, a to aj pri plnej rýchlosti.
  • Výhody prevodovky X
    • Robustné a výkonné prevodovky s jemným odstupňovaním
    • Široká škála možností: chladenie, tesniace systémy, pripojenie motora a mnoho ďalšieho
    • Rozhrania prevodovky podľa požiadaviek zákazníka so strojom
  • Výhody prevodovky P-X1KP
    • Úspora miesta vďaka priamo namontovanému planetovému prevodovému motoru
    • Vysoká flexibilita pri optimalizácii stroja (11 veľkostí s rozsahom krútiaceho momentu od 25 do 500 kNm)
    • Zníženie nákladov vďaka lacnému a kompaktnému riešeniu samostatnej planetovej prevodovky
    • Široká škála možností: chladenie, tesniace systémy, podpora krútiaceho momentu a mnoho ďalšieho

Textilné nite však môžu byť integrované aj do gumy vo vnútri systému uzáverových pásov namiesto kalandrov - v takom prípade sú nite opláštené, pričom sú nepretržite ťahané cez hlavu extrudéra. Potom sa navinú na chladiace valce, čím sa zníži ich teplota a zabráni sa prilepeniu gumového plášťa.

Toto je ideálna oblasť použitia pre náš MOVIGEAR® vo veľkostiach 2-4

Výhody pre Vás:

  • Maximálna energetická účinnosť vďaka synchrónnemu motoru (úspora energie > 40 %)
  • Kapacita preťaženia: 350 %
  • Výrazne ľahšie ako alternatívne asynchrónne prevodové motory
  • Možnosť univerzálnej montážnej polohy pohonov
  • Výrazné zníženie počtu variantov a káblov
  • Mimoriadne jednoduchá a bezpečná kabeláž vďaka konektorovej technológii
  • Možnosť nastavenia rozsahov > 1:2000

Ako Vám môžeme pomôcť?

Rezací stroj

Rezací stroj

Aby pneumatika vykazovala určité jazdné vlastnosti a určitú stabilitu, musí byť tkanina špeciálne utkaná z jednotlivých textilných alebo oceľových vlákien nastrihaná na určité dĺžky. To sa vykonáva na stroji s príznačným názvom rezací stroj.

Naše motory DRC sa bežne používajú pre dopravné systémy a náš servomotor, ktorý pozostáva z kužeľovej prevodovky a asynchrónneho servomotora DRL, pre nožovú jednotku.

Výhody DRC

  • Maximálna energetická účinnosť vďaka synchrónnemu motoru (úspora energie > 40 %)
  • Výrazné zníženie počtu variantov a káblov
  • Kompaktný dizajn uvoľňuje miesto
  • Mimoriadne jednoduchá a bezpečná kabeláž vďaka konektorovej technológii

Výhody DRL

  • Spoľahlivé riadenie, pretože je možné dosiahnuť zaťaženie až do 3 až 4-násobku menovitého krútiaceho momentu motora vo vzťahu k hriadeľu motora
  • Vynikajúca kvalita otáčok vďaka kompaktnej jednotke pozostávajúcej z prevodovky a robustného asynchrónneho servomotora
  • Znížená obvodová vôľa, vysoká úroveň účinnosti a vysokovýkonné ozubenie

Ako Vám môžeme pomôcť?

Stroj na výrobu pneumatík

Stroj na výrobu pneumatík

Výroba nových pneumatík (na rozdiel od protektorovaných pneumatík) je pre rôznych výrobcov pneumatík zložitý proces, pretože konečný výrobok musí mať vyššie uvedené vlastnosti, ale sú potrebné aj pneumatiky rôznych typov a rozmerov. Kostra pneumatiky pozostáva až z 25 jednotlivých komponentov.

Vrstvy kostry tvoria základ, na ktorý sa nanášajú vrstvy oceľového pásu. Väčšina pneumatík sa skladá z dvoch vrstiev kostry, dvoch vrstiev oceľového pásu a dvoch vrstiev textilného kordu, ktoré sú potom pokryté behúňom. Aby sa zabezpečilo bezpečné upevnenie pneumatiky na ráfiku, do pätky sa spracuje oceľový pás, ktorý spolupracuje s napätím na pneumatike, aby všetko bezpečne držalo.

Rôzne komponenty sa montujú v stroji na výrobu pneumatík.

V tomto procese sa používa náš servomotor, ktorý pozostáva z kuželovej servoprevodovky B.SF a synchrónneho servomotora CMP.

  • Výhody B.SF
    • Nízka rotačná vôľa vďaka vysokej torznej tuhosti geometrie prevodovky
    • Veľký rozsah prevodových pomerov vďaka šikmému vstupnému stupňu v kombinácii s hypoidným výstupným stupňom
    • Dokonalá kombinácia s montážnou prírubou B5
  • Výhody CMP
    • Vysoko dynamický výkon
    • Presné polohovanie pomocou integrovaného snímača
    • Výkonná brzda

Ako Vám môžeme pomôcť?

Tvrdiaci lis (mechanický)

Tvrdiaci lis (mechanický)

Predtým, ako sa zelená pneumatika "upečie" do podoby hotovej pneumatiky dlhodobým pôsobením tepla a tlaku v tvrdiacom lise, postrieka sa špeciálnou kvapalinou, aby sa zabezpečilo správne spojenie komponentov. Po vulkanizácii nadobudne pneumatika svoju konečnú podobu a plastová guma je pružná.

Po úplnom sformovaní sa na bočnicu pneumatiky vytlačí značenie a v lise sa vytvorí konečný vzor dezénu. Rozlišuje sa medzi pozitívnym vzorom behúňa (behúňové lišty) a negatívnym vzorom behúňa (behúňové drážky). Tieto pruhy a drážky tvoria vlákno a líšia sa napríklad medzi letnými a zimnými pneumatikami.

Tu prichádzajú na rad naše servomotory CMP a motory so šikmou prevodovkou, pričom prvé sa používajú v pohone zdvíhania a druhé ako pomocné pohony.

Výhody motora CMP:

  • Vysoko dynamický výkon
  • Presné polohovanie pomocou integrovaného snímača
  • Výkonná brzda
  • Riešenia pohonu na mieru

Ako Vám môžeme pomôcť?

Kontrola

Kontrola

Predtým, ako si môžeme nechať namontovať pneumatiky v našom dôveryhodnom servise, musí každá pneumatika prejsť rôznymi kontrolami kvality u výrobcu, z ktorých prvá je vizuálna kontrola, počas ktorej odborníci skontrolujú, či na pneumatikách nie sú viditeľné chyby. Pomocou strojov sa testuje rovnomernosť pneumatík a kontrolujú sa vlastnosti, ako je napríklad radiálne hádzanie. Pred ukončením procesu výroby pneumatík sa kontrolujú aj neviditeľné oblasti pomocou röntgenových lúčov. Samozrejme, že továreň môžu opustiť len pneumatiky, ktoré prešli všetkými kontrolami kvality.

V tomto procese sa často používajú prevodovky BS.F, motory CM3C a naše ECDriveS ®.

Výhody našich regulátorov ECDriveS®:

  • Aplikačný modul pre manipuláciu so zelenými pneumatikami - bezpečné premiestňovanie zelených pneumatík z miesta na miesto, aby sa zabránilo preliačinám a otlakom (spustí sa aj počas časového limitu PLC)
  • Možnosti ovládania: PROFINET ®, EtherCAT ®, EtherNET/IP TM, binárne atď.
  • Možnosť polohovania pomocou integrovaného snímača
  • Štartovací krútiaci moment a menovitý výkon presahujú trhový štandard
  • Elektronický výrobný štítok: Profil sa automaticky stiahne po výmene
  • Môže sa zaviesť monitorovanie stavu (napr. teploty)
  • Výhody B.SF
    • Nízka rotačná vôľa vďaka vysokej torznej tuhosti geometrie prevodovky
    • Veľký rozsah prevodových pomerov vďaka šikmému vstupnému stupňu v kombinácii s hypoidným výstupným stupňom
    • Dokonalá kombinácia s montážnou prírubou B5
  • Výhody CM3C
    • Priestorovo úsporná inštalácia vďaka kompaktnému dizajnu a priamej montáži prevodovky
    • Použitie motorov s jednoduchou a úspornou jednokabelovou technológiou
    • Výkonné pružinové brzdy so zvýšenou pracovnou kapacitou
    • Automatické ladenie pomocou elektronického štítku

Ako Vám môžeme pomôcť?

Portálový robot

Portálový robot

Portálové roboty sa často používajú v pneumatikárskom priemysle pri dočasnom skladovaní a triedení neobrobených a hotových dielov.

Pre tieto portálové roboty môžeme ponúknuť špeciálne riešenia s našimi systémami automatizácie strojov. Či už ide o riadiacu techniku s našimi pohonmi MOVIAXIS® a MOVI-PLC®, alebo o prevodovky so šikmými ozubenými kolesami a motory CMP, môžeme vám poskytnúť kompletné riešenie.

  • Výhody pre Vás:
    • Spoľahlivé riešenie z jedného zdroja (pohon, menič a regulátor)
    • Softvér špeciálne vyvinutý pre túto aplikáciu portálu s pohonom všetkých kolies, ktorý zabraňuje nakláňaniu a preklzávaniu
    • Integrované servomotory
  • Výhody CMP:
    • Vysoko dynamický výkon a presné polohovanie
    • Výkonná brzda
  • Výhody MOVIAXIS ® :
    • Vysoká modularita
    • Vhodné na rozšírenie na mieru
    • Jednoduché spustenie
  • Vaše výhody s MOVI-PLC® power:
    • Integrovaná systémová zbernica
    • Ovládanie až 64 osí s časom odozvy v rozsahu 1 ms
    • Efektívna automatizácia vďaka rôznym výkonnostným triedam

Ako Vám môžeme pomôcť?

Technológia spojovacieho dopravníka

Technológia spojovacieho dopravníka

Valčekové a pásové dopravníky sú veľmi jednoduchým riešením na prepojenie rôznych spracovateľských staníc alebo skladovacích/odberných priestorov.

Valčekové dopravníky sa dokonale hodia pre naše ECDriveS ®

  • Výhody pre Vás:
    • Aplikačný modul pre manipuláciu so zelenými pneumatikami - bezpečný presun zelených pneumatík z miesta na miesto, aby sa predišlo preliačinám/prehĺbeniam (beží aj počas časového limitu PLC)
    • Možnosti ovládania: PROFINET ®, EtherCAT ®, EtherNET/IP TM, binárne atď.
    • Možnosť polohovania pomocou integrovaného snímača
    • Štartovací krútiaci moment a menovitý výkon presahujú trhový štandard
    • Elektronický výrobný štítok: Profil sa automaticky stiahne po výmene
    • Môže sa zaviesť monitorovanie stavu (napr. teploty)

Pásové dopravníky sa dokonale hodia pre naše MOVIGEAR ®

  • Výhody pre Vás
    • Maximálna energetická účinnosť vďaka synchrónnemu motoru (úspora energie > 40 %)
    • Kapacita preťaženia: 350 %
    • Výrazne ľahšie ako alternatívne asynchrónne prevodové motory
    • Možnosť univerzálnej montážnej polohy pohonov
    • Výrazné zníženie počtu variantov a káblov
    • Mimoriadne jednoduchá a bezpečná kabeláž vďaka konektorovej technológii
    • Možnosť nastavenia rozsahu > 1:2000

Ako Vám môžeme pomôcť?

Ochrana životného prostredia pomocou technológie pohonu

Spoločnosti v odvetví výroby pneumatík sa pri úspešnej a udržateľnej výrobe spoliehajú na procesy šetrné k zdrojom. Je samozrejmé, že pri tom zohráva úlohu mnoho faktorov. Jedným z tých, ktoré môžeme ovplyvniť a ktoré zároveň šetria peniaze, je používanie energeticky účinnej technológie pohonu - či už v bežných podmienkach prostredia, alebo v potenciálne výbušných oblastiach. V neoptimalizovaných systémoch môžu náklady na energiu predstavovať až 90 % celkových nákladov na životný cyklus. Pomocou našich energeticky účinných riešení pohonov od IE1 po IE4 preto môžete urobiť niečo pre životné prostredie a zároveň ušetriť drahocenné peniaze. Pomôžeme vám uvoľniť potenciál úspory energie a znížiť náklady na energiu aj priame a nepriame emisie CO2. Naša koncepcia úspory energie zabezpečuje komplexné preskúmanie a dôslednú implementáciu všetkých faktorov úspory energie, ktoré prichádzajú do úvahy. Vďaka našim nástrojom na úsporu energie vám pomôžeme vybrať a vypočítať energeticky úsporné riešenia pohonu.

Zistite viac o energetickej účinnosti

Nenechávajte dostupnosť systému na náhodu

Služby spoločnosti SEW-EURODRIVE

Výroba pneumatík je nepretržitá činnosť a všetky jej procesy musia prebiehať hladko a na rovnakej vysokej úrovni kvality. Zabezpečíme, aby váš systém dokázal splniť tieto prísne požiadavky a aby fungoval vtedy, keď to potrebujete, či už počas spúšťania, opráv, kontroly, údržby alebo pri modernizácii najnovších technológií. Nenechajte nič na náhodu - zverte to servisným pracovníkom spoločnosti SEW-EURODRIVE. Vaša osobná kontaktná osoba je tu pre vás vždy, keď ju potrebujete. Naše služby sú neoddeliteľnou súčasťou nášho portfólia a sú úzko prepojené s našimi produktmi, aby ste všetko, čo potrebujete, získali na jednom mieste! SEW-EURODRIVE je už viac ako 87 rokov synonymom odborných znalostí v oblasti pohonov a automatizačnej techniky. Ak si už nemôžete dovoliť žiadne poruchy, obráťte sa na profesionalitu a podporu šitú na mieru našich služieb.

Bezpečnosť na prvom mieste

Prevodové motory odolné proti výbuchu pre pneumatikársky priemysel
Prevodové motory odolné proti výbuchu pre pneumatikársky priemysel
Prevodové motory odolné proti výbuchu pre pneumatikársky priemysel

Pri miešaní gumy a výrobe pneumatík môžu vzniknúť výbušné zmesi prachu a vzduchu. V závislosti od použitých látok a od toho, aký jemný je prach, môže stačiť 60 až 2 000 gramov prachu na meter kubický vzduchu, aby došlo k výbuchu prachu, ak je prítomný vhodný zdroj vznietenia. Medzi tieto zdroje vznietenia môže patriť aj bežná technológia elektrického pohonu.

Aby sme zaistili, že nevzniknú iskry, ktoré by mohli vyvolať výbuch, v systémoch prevádzkovaných v týchto rizikových podmienkach dôsledne používame nevýbušné pohony. Naše nevýbušné prevodové motory spĺňajú požiadavky stanovené v smernici EÚ 2014/34/EÚ (ATEX, predtým smernica 94/9/ES). Spĺňajú aj normy IEC/IECEx a HazLoc-Na ® , čo uľahčuje používanie našej technológie pohonov na celom svete. Ponúkame aj stupeň krytia IP65/66, povrchovú ochranu OS1 až OS4 a povrchovú ochranu ako balík pohonu XCO ®.

Zistite viac o našich pohonoch odolných proti výbuchu.

Nie všetky pneumatiky sú rovnaké

Zamýšľaný účel je kľúčový

Pneumatiky na všetky účely
Pneumatiky na všetky účely
Pneumatiky na všetky účely

Najmodernejšie pneumatiky sa dnes stali neodmysliteľnou súčasťou cestovania. Pneumatiky priamo ovplyvňujú spotrebu paliva, hluk a bezpečnosť vozidla. V zime si udržiavajú trakciu aj pri nízkych teplotách a v daždi vytláčajú veľké množstvo vody tak rýchlo, že nedochádza k aquaplaningu a môžeme jazdiť bezpečne. Pre našu bezpečnosť je tiež veľmi dôležité, aby mali čo najkratšiu brzdnú dráhu a zároveň dosahovali vynikajúci kilometrový výkon aj pri vysokých teplotách okolia.

V prípade motocyklových pneumatík je trakcia mimoriadne dôležitá - najmä pri zatáčaní. V prípade úžitkových vozidiel sú dôležitým faktorom typy dezénu , napr. pre traktory alebo terénne vozidlá. Nákladné pneumatiky musia byť schopné prenášať vysoké zaťaženie bez toho, aby dochádzalo k ich nadmernému opotrebovaniu. Hoci pneumatiky kedysi potrebovali vnútornú dušu, aby sa v nich udržal vzduch, dnes to už neplatí - kombinácia ráfika, pneumatiky a ventilu je navrhnutá tak, že systém je samotesniaci. Na tento účel je vnútorný povrch pneumatiky vystlaný vzduchotesnou, pružnou vrstvou gumy.

Pneumatiky nákladných vozidiel musia spĺňať aj špeciálne požiadavky, najmä tie, ktoré sa používajú pri ťažbe základných materiálov - v takom prípade sú pneumatiky väčšie ako ľudia, vážia niekoľko stoviek kilogramov a môžu niesť náklad niekoľko metrických ton. Ako vidíte, v odvetví pneumatík existujú rôzne typy pneumatík pre všetky možné aplikácie v závislosti od ich konečného účelu použitia.

Výroba nových pneumatík (na rozdiel od protektorovaných pneumatík) je pre rôznych výrobcov pneumatík zložitý proces, pretože konečný výrobok musí mať vyššie uvedené vlastnosti, ale sú potrebné aj pneumatiky rôznych typov a rozmerov. Kostra pneumatiky pozostáva až z 25 jednotlivých komponentov. A keďže sa pneumatiky niekedy používajú v najnepriaznivejších podmienkach, výrobný proces podlieha neustálej kontrole kvality.

Pneumatika sa skladá z rôznych komponentov. Väčšinu pozornosti zvyčajne venujeme gume behúňa, ale neoddeliteľnou súčasťou pneumatiky je aj pätka, bočnica a kostra. Pred vylisovaním behúňa na samom konci procesu výroby pneumatiky sa musí najprv vyrobiť telo pneumatiky - kostra. Práve táto fáza v skutočnosti rozhoduje o tom, či bude pneumatika radiálna alebo šikmá. Medzi výhody radiálnych pneumatík patrí nízky valivý odpor, ktorý znižuje spotrebu paliva, a lepšia smerová stabilita pri akcelerácii/brzdení. Naproti tomu pneumatiky so šikmou vrstvou vykazujú lepšiu jazdnú stabilitu a tuhšie bočnice, čo sú žiaduce vlastnosti napríklad u motocyklových pneumatík.